Hemma igen..


Nu är jag hemma igen.. Eller ja, nu har jag varit det ett tag.. Barnen sover och jag har läst både posten och tidningen plus ordnat med tvätten..
Halv nio i morse så hade jag städat klart.. Då var det dammat, dammsuget och nytorkade golv.. De enda jag har kvar som jag får göra när Lukas vaknat är att putsa speglarna..
Sen vid tio i nio så kom Nina och Danne och passade pojkarna så jag kunde åka iväg och handla.. Åkte till Ica i Norrtälje.. Fy fan vad med människor.. Hade velat vara där vid åtta när de öppnade, men de är Ninas första sommarlovs dag så jag ville inte be henne komma så tidigt.. På de här sättet fick jag det istället städat, så de gör ingenting.. Men usch alltså.. Vad med folk.. Värst var kön till jordgubbarna.. Och dyra var de oxå.. Hoppas jävlar i mig att de är goda..

Har fått dille nu på skogaholmslimpa med hushållsost.. Så gott så.. Jag har än så länge bra graviditeter.. Med Oskar så fick jag mani på tomater och apelsiner, med Lukas så var de främst fläskfilé, visserligen inte såå nyttigt, men bättre än chips och sånt där i alla fall.. Och här är de ost..

Ska verkligen försöka sluta röka den här gången.. Eller i alla fall dra ner jävligt mycket.. Carina sa en smart sak.. Jag kan sluta röka på dagarna och sen kan jag bara ta två-tre stycken på kvällen.. Det vore jätte bra om jag kunde göra det..

Haha!! Sverige har åkt ur EM.. Och det är så jävla mycket rätt åt dem!! Fy fan vad de spelade uselt igår.. Ryssland borde vunnit med ännu fler mål.. Nä.. Usch vilken tråkig fotboll.. Nu hejar ju inte jag på Sverige, men de hade varit riktigt kul att se de spela mot Holland för då hade de blivit så utspelade så de finns inte.. Fast de är klart.. Bra mycket mer pinsamt att åka ut mot Ryssland..
Nä.. Heja Ryssland!!!! Haha..

I morgon så kommer mamma, Anki och alla dem.. Ska bli trevligt.. Men måste ner och köpa mer jordgubbar. Jag köpte två liter för de var bara de jag hade till i kontanter, men jag skulle kunna äta upp en liter själv nu.. Så gott med jordgubbar.. Jag har inte ens smakat en jordgubbe än kom jag på.. Nä.. De måste de bli ändring på..

Oskar och Lukas lever rövare som vanligt.. Igår öppnade Oskar diskmaskinen medans den va igång, vår är för gammal för att den ska stängas av när den öppnas så det var vatten i heeeeeeela köket när vi kom in.. Och mot luckan så stod Lukas och fick allt vatten över sig.. Han såg ut som en dränkt hund.. Men Oskar var torr.. Det hade han tillräckligt mycket vett för i alla fall.. Att hålla sig borta från vattnet..
Nä... Livsfarliga ungar jag har.. De där vattnet är ju faktiskt varmt.. De hade kunna fått riktiga brännskador för tusan.. Jäkla ungar!!
Nej.. Men nu är de söta eftersom de sover.. =0)

Idag nu som jag har kvar att göra är att jag tänkte baka lite grann inför i morrn.. Bullar och tårtan måste jag göra i morgon.. Men jag tänkte göra två rulltårtor.. En med jordgubbssylt och en drömrulltårta.. Sen tänkte jag göra mockarutor.. Hittar säkert på nå mer oxå.. Har bara ingen plats i frysen.. Usch.. Vill verkligen ha en stoooor frys..

Nej.. Nu ska jag ta och plocka in i diskmaskinen.. Ungarna kommer vakna snart..

Fick förresten tid för inskrivning den 15/7.. Trevligt.. Men de slog ju mig igår att jag måste gå igenom ännu en förlossning.. Uscha!! Den biten kan jag gärna hoppa över.. Fast nu så här i efterhand så känner man sig verkligen, ja, jag vet inte.. De går inte att förklara.. Man känner sig helt oövervinnerlig.. Man känner sig så stor.. Bara det att man inte dog.. De är stort.. För det var det nära flera gånger att jag gjorde..

Nej.. Har inte tid med de här..

Puss o hej
0 kommentarer