Hemsk dag..

Jaha.. Idag var det en tråkig dag.. Finns ingenting att göra.. Det är för varmt för att sätta sig i bilen och det är för varmt för att vara ute, för varmt för att va inne, behöver pengar, raka benen.. Nej.. De är som Carina sa till mig.. "Vilka problem du har"
JA! Faktiskt.. Jag tycker det.. =0)
Avskyr att bara va hemma och inte göra nånting.. Jag vill åka på utflykter, jag vill göra saker!!!! NU!!!

Enda positiva just nu är att båda ungarna sover samtidigt i dag.. Oskar har nog precis somnat tror jag.. Lukas har sovit en timme redan så han vaknar nog visserligen snart, men de gör inte så mycket.. Det blir tomt utan att ha nån att sitta och titta på..

Ringde och föreslog bio för Jimmy och de tyckte han va en bra idé, så han ringde Nina för att be om barnvakt eftersom vi fått bio presentkort utav dem i julklapp MED barnvakt, men hon kunde inte.. Som vanligt.. Nog för att vi va ute i sista sekund, men va fan.. Vi har två små barn, vi behöver väl ändå planera mer än vad två 40-åringar behöver göra.. Men tydligen inte.. Så de blev ingen bio.. Jäkla skit.. Hade hoppats på det..

Har plockat undan allt på golvet så nu kan jag sitta framför datorn ett litet tag i alla fall..
 
Jag trodde jag var världens sämsta mamma igår..
När Oskar och Lukas skulle få välling och lägga sig så skulle vi leta reda på Pelle och Nalle.. Brukar inte va nå större problem.. Oftast så vet Oskar själv var han lagt dem.. Men inte igår.. De var helt borta!!! Fanns ingenstans.. Från dagis så åkte vi till Ica och han hade de inte med in där och jag tyckte att jag borde märkt om de hade ramlat ut från bilen, men när vi inte hittade dem här hemma så trodde jag att JAG hade slarvat bort dem.. Inte haft koll på dem..
Kände mig hemsk.. Usch, jag satt och grät medans Jimmy försökte få honom att somna..
Gick ut och rökte och ringde Anki och beklagade mig.. Började tänka på vart vi INTE hade letat.. Tog bara nån minut innan jag kom på ett ställe där jag visste att Jimmy inte hade kollat eftersom de började hålla på med det under dagen..
Gick in och tittade och där var dom!!!!! Tillhörande spisen, fast bredvid, men fortfarande fast på spisen så sitter det ett långsmalt skåp som de började öppna och stänga under dagen igår och DÄR hade han lagt dom!
Jimmy gick in med dem till han och han la sig tillrätta, la dem över ansiktet och somnade som en stock.. Stackarn! Tänk om BÅDA hade kommit bort..
Vi har en reserv Pelle, men den har blivit halvt uppäten av Bullen ( Farmors hund ) så den saknar ett öra och ett sånt där horn som elefanter har så den ser inte alls likadan ut som den riktiga.. Och det ser ju såklart Oskar så den är inte alls bra.. Den funkar om riktiga Pelle skulle komma bort under dagen och han bara vill mysa, men inte om han ska sova..
Någon extra Nalle har vi inte ens.. Fruktansvärt dåligt av oss att inte tänka ett steg längre..
Nej.. Var en väldig tur att jag hittade båda två..

Nu ska jag ta och gå ner och hämta posten och röka eftersom Oskar äntligen somnat.. Han står ju på trappen och sover i vagnen så de är lite små svårt att smyga ut när han står mot mig..

STORT GRATTIS TILL JOHAN IDAG!!!!

Puss å hej
0 kommentarer