Skola..

Igår var en lång dag..

Vid kvart över åtta åkte jag hemifrån till Norrtälje för min intervju.. Där var jag på olika saker mellan nio och tolv.. Läsförståelse, datatest ja, lite såna saker.. Får veta om jag blir antagen vecka 25.. Förmodligen så har de inga pengar för att starta nu i höst, utan de blir i så fall till våren och det vore nästan ännu bättre för mig med tanke på att då ska Lukas börja på dagis.. Då slipper vi fundera över barnvakter och allt sånt där..
Vi får se.. Jag hoppas verkligen att jag blir antagen.. Om inte annat så får jag väl söka nån annan utbildning..

Efter skolan så åkte jag till Överskottsbolaget och köpte lite tvättservetter och såna saker, sen till Ica och köpte nytt bröd och sen hem.. Var hemma vid tio över ett.. Föreslog för Jimmy då att vi skulle göra en liten utflykt efter vi hämtat Oskar på dagis till Arlanda.. Packade i ordning väskorna med mat till Lukas och blöjor och allt sånt och åkte iväg och hämtade Oskar vid fem i halv.. Var hemma i en kvart.. Sen åkte vi till Arlanda.. Och där var det ju ett jäkla pådrag.. Är ju en massa höjdare som skulle komma och den dagen lyckades självklart vi pricka in.. =0)
Det var poliser överallt och människor med kameror.. Men Oskar fick se en massa flygplan, lastbilar, bussar och inte minst polisbilar.. Det var en polis som stod vid vår bil när vi skulle åka som till och med blinkade med blåljusen till Oskar.. De tyckte han om.. =0)

Sen avslutade vi utflykten med att åka till Mc´Donalds och käka middag där.. Det tycker Oskar om.. Han blir överlycklig när man frågar om vi ska åka dit och äta hamburgare.. Och det är väl okej nån gång ibland.. Han äter ju inget annat onyttigt på samma sätt..
Sen så va vi hemma vid kvart i sex.. Både ungarna somnade som stockar igår.. Inte ens Oskar orkade kämpa emot.. Det brukar ta minst en timme innan han somnar, men igår tog det inte mer än en kvart, sen så sov han..
Så med andra ord så måste vi hitta på något idag med när jag hämtat honom från dagis.. Vet bara inte vad.. Har inte så mycket pengar att göra av med så det begränsar ju utbudet kan man säga.. =0)
Nej.. Men det va skönt att slippa springa fram och tillbaks för att lägga tillbaks honom i sängen..
Det är synd att det inte finns nån jag känner här i Rimbo annars hade vi kunna åkt ner och badat på badhuset, men det är en sak som jag absolut INTE skulle fixa själv med båda barnen.. Herregud, en hade garanterat hamnat under vatten.. En åt det hållet och den andra åt andra hållet.. Nej.. Jag vet mina begränsningar och jag känner mina barn.. Utsätter mig inte för det.. Om några år kanske när de har börjat lyssna på sin mamma, men inte innan dess.. Behöver vara två vuxna..

Nu ska jag sätta mig och gå igenom kassarna jag tog med från mamma sist så att de försvinner från hallen.. Fixa tvätten måste jag göra oxå..

Puss o hej
0 kommentarer