Operation och ambulansåkning..

Usch och fy.. Igår var ingen bra dag..

Lämnade Oskar på dagis på morgonen, inga som helst problem, åkte sen och handlade med Lukas och sen var Jimmy hemma halv ett så jag skulle kunna hinna till hand läkaren i tid.. Hade tid där kvart i två.. Var där halv två och fick komma in rätt snabbt.. Var klar klockan två och då hade jag en operation inbokad.. Eller ja... Inom en månad ska jag opereras.. Jag va ju in för att jag domnar så fruktansvärt i mina händer, speciellt vänster handen, i höger är de inte alls lika illa.. Och läkaren testade en massa saker och jag uppfyller tydligen allting för karpaltunnelsyndrom.. Eftersom de bara är lokalbedövning så finns de inga risker för bebisen, men eftersom jag är gravid så fick jag förtur till operation så därför blir de inom en månad.. Sen efteråt är de bandage i tre veckor och inga tunga lyft på sex veckor..
Hm.. Allting lät jätte bra när jag var där och jag är fortfarande jätte glad för operation så jag slipper vara orolig för att tappa mina barn, men sen när jag kom hem och började fundera så kom jag på allt som kommer bli fruktansvärt svårt med bara en hand.. Allt med ungarna.. Kommer inte kunna ta mig nånstans för jag kommer inte kunna lyfta in de i bilen, skulle de komma in i bilen och ner i sina stolar så finns de inte en möjlighet att jag skulle klara av att spänna fast de med bara en hand..
Nej, men det gäller att tänka positivt.. Jimmy ska självklart vara hemma så mycket han kan och hjälpa till, men vi fixar inte att jag skulle bli av med mina pengar så att han skulle kunna ta ut föräldrapenning.. Det skulle inte vi klara oss på så han kommer inte kunna vara hemma alldeles för myclet..
Aja.. Det där ordnar sig säkert..

Då var operation avklarad.. Ambulans kvar.. Usch!

Vi var bjudna på middag igår hemma hos Wega.. Jätte god mat: spaghetti och köttfärssås för ungarnas skull.. Oskar va inte så förtjust, men Lukas, han åt han.. Två portioner.. Till efterrätt så hade Wega köpt jordgubbar.. Han vet ju att Oskar älskar jordgubbar så Oskar fick jordgubbar.. Under tiden som farfar fixade de där så gick jag och Jimmy ner och rökte.. När vi kom upp igen så såg jag direkt Oskars mun.. Han var knallröd runt hela munnen och sen när jag tittade på honom nån minut så gick han och tog sig för halsen.. Så Jimmy ringde och försökte få tag i nån han kunde prata med, till slut blev han kopplad till nån som sa åt honom att ringa 112 direkt, så han gjorde det.. Ambulansen var där på bara nån minut, som tur var så hade de ändå varit på väg mot Rimbo hållet så de gick jätte snabbt.. Väl i ambulansen så gick de sen fort in till Norrtälje akut.. Jag var bara hem till oss och lämnade Lukas med Nina och hämtade pyjamas och nattningsgrejer till Oskar och sen åkte jag in till akuten.. Jimmy åkte så klart med honom i ambulansen och han berättade att Oskar hade varit jätte duktig.. Han hade fått massa sprutor och tabletter och skött sig alldeles strålande.. Ambulanskillen som åkte med sa att Oskar var den duktigaste 2 och ett halvt åringen som han hade haft i ambulansen.. Det var kul att höra.. Sen var vi kvar på sjukhuset för observation i två timmar och sen vid halv nio så åkte vi hem.. Oskar slockande direkt i bilen.. Stackarn..
Men de sa de att det behöver inte vara så att han är allergisk mot jordgubbar, det var inte svenska jordgubbar så det kunde lika gärna vara besprutningsmedlet som de använder på utländska jordgubbar..
Om tidigast sex veckor så ska vi ner och testa honom så får vi se om de var jordgubbar eller medlet..
Usch.. Det var det värsta jag varit med om.. Hann nätt och jämt säga hejdå till Oskar innan ambulansen åkte iväg med blinkande ljus..
Usch!!!!! Men men.. Som tur va så gick de ju bra.. Tur att ambulansen kom så snabbt.. Är man jätte allergisk så behöver de ju inte ta många minuter innan man inte kan andas..

Nej.. Nu ska jag hålla Oskar borta från jordgubbar, tills vi testat honom.. Ska då även passa på att testa Lukas så vi vet om det finns något som de inte tål..

Nu ska jag sätta igång att städa har jag tänkt mig.. Stoppa in en maskin med tvätt oxå..

Puss å hej

0 kommentarer