Cirkus Brazil Jack..

Jajemen.. Igår va vi på cirkus.. Jag, Jimmy, Oskar och Lukas.. Filip lämnade vi med Anki och Leffe..
Första kvarten tyckte inte Oskar alls om det, han va jätte rädd.. De spelade så hög musik så de va inte konstigt.. Så fort det kom igång så satt båda två som små ljus.. Sen va de en kvarts paus och efter de så gick de inte längre.. Var kvar cirka tio minuter till och sen så gav vi upp och åkte och hämtade Filip..
Var faktiskt riktigt roligt att gå på cirkus.. Hade gärna kunna stannat och tittat på hela.. Var så länge sen jag själv va på cirkus, det va en i Vattholma, nån liten, för många, många år sen, som jag va på, men en riktig, var det väldigt många år sen.. Roligt..

Med Filip så hade det gått jätte bra.. Han hade "skött" sig.. Skönt att det faktiskt går att lämna honom ett par timmar utan att det går åt helvete.. Nog för att jag tycker att han är för liten, tycker fortfarande att Lukas är för liten för att sova borta, men måste lära mig det där..

Efter vi hämtat Filip så åkte vi till min mamma och åt.. Oj, oj, skulle kunna flytta hem till mamsen bara för hennes köttbullars skull.. =0) Hur gott som helst.. Fick med mig en påse hem med de som blev över.. =0)
Men ja.. Grabbarna åt väl inget vidare.. Eller ja, Lukas åt cirka sex prinskorvar, men ingen potatis och inga köttbullar, och Oskar ja.. Han äter fortfarande ingenting.. Börjar bli lite orolig för honom.. Han verkar fortfarande ha riktigt ont.. På torsdag har det gått tio dagar och då ska han kunna gå till dagis igen, smärtfri, men det finns ingen chans till det.. I fredags hade de varit normalt att börjat trappa ner på medicinen.. Tagit bort citodonen mitt på dagen, men det går inte.. Det går inte idag heller, han har fortfarande för ont för det..
Samtidigt så är de magen han har mest ont i och det är inte så konstigt eftersom han nu inte äter..
Är så jobbigt det där.. Jag låter honom välja mat varje dag för att det ska bli något som han verkligen tycker om och gjort hans favoriträtter, men ungen äter fortfarande inte!
Vet inte vad jag ska göra mer... Visst, han småäter och han får bevisligen i sig det han behöver eftersom han både kissar och bajsar, men han måste ju börja äta riktig mat nu.. Usch..

Jaha.. Igår sa Vickis att jag kunde få komma och hämta henne ikväll efter att hon slutat jobba.. Vi får väl se om hon står vid de idag.. Hon va lite risig igår, om vi säger så.. =0) Kanske är för trött för att orkar med full fart från de att hon går upp tills ungarna går och lägger sig.. Vi får se..

Nej.. Nu ska jag nog hoppa in i duschen.. Grabbarna har hittills skött sig medans jag gör det.. Så vi får väl se..


Puss å hej


0 kommentarer