Snart två veckor..

Ja.. Nu har man varit tre barns mamma i snart två veckor.. Känns helt otroligt.. Overkligt..
Vi var ner till BVC i onsdags, jag och Filip, vägde och pratade.. Nu väger han 3850, så nu har han börjat gå upp igen.. Hela 120 gram sen förra fredagen.. Stor kille.. Ska dit igen på onsdag och väga igen.. Är min höjdpunkt de där.. Tycker de är så spännande att se hur mycket de går upp..

Men grabbarna bus så går de jätte bra på dagis.. De har inte behövt ringa dit oss en enda gång den här veckan.. Jimmy lämnar på morgonen och sen hämtar jag och Filip.. Från och med måndag så ska Jimmy börja jobba igen.. Känner lite panik inför de.. Inte de att jag inte kommer klara av det, jag har ju inget val, utan mer för att hinna till dagis på morgonen i tid.. Kommer ha två barn som inte alls vill klä på sig, åka till dagis, gärna, men absolut inte klä på sig ytterkläderna, och en liten bebis som är hungrig.. Fast han är så "bra" Filip, för han somnar så fort man lägger honom i vagnen och han somnar så fort han åker bil.. De är skönt de..
Vi var ute och gick både i tisdags och onsdags.. Så skönt de va.. Kunde inte göra de på samma sätt med Lukas när han kom för då va ju Oskar fortfarande hemma, han började ju på dagis senare, men nu har jag ju bara Filip hemma..
Kan göra hur mycket som helst.. Har det urtråkigt på dagarna.. Är så städat hemma.. Till och med blommorna är dammfria..
Nej.. Jag vill lära känna folk här nu! Ska ta mig iväg tänkte jag till nån öppen förskola bara Filip blir lite äldre..

Nej.. Nu ska jag gå och damma diskstället eller nå annat totalt meningslöst..

Puss å hej
0 kommentarer