Måndag..

Japp.. Oskar och Lukas på dagis, Filip sover och Jimmy och Dennis håller på med vårt badrum..

De ringde ju från dagis i torsdags för de tyckte att Oskar hostade för mycket, så då åkte jag och hämtade honom.. I fredags så hade han feber och bara satt så då tog jag honom till läkaren.. Jätte kraftig öroninflamation på BÅDA öronen PLUS jätte kraftig halsfluss.. Stackarn.. Inte undra på att han varit så gnällig och trött.. Så då fick han penicillin så på lördag så var han som vanligt igen.. Full rulle..
Om han bara kunde börja prata!! Så hade han kunna berättat att han inte åt för att han hade ont i halsen eller bara att han hade ont.. Usch.. Jag trodde han inte åt för att han va så trött efter att ha varit på dagis..
Men men.. Nu så gick de ju bra.. Nu har han medicin..

Tycker även att Filip börjar bli lite bättre.. Hoppas de i alla fall.. Jätte jobbigt är det att höra att han inte får bort allt slem i halsen. Man känner sig fruktansvärt hjälplös..

I fredags så fyllde min bror 21 så då åkte jag och Filip dit och grattade honom.. De större grabbarna fick va hemma med Jimmy eftersom Oskar va sjuk.. De va trevligt.. De har skaffat en super söt hund.. Jätte söt och super snäll..
De va första gången Jimmy fick ta läggning av båda grabbarna själv, men de hade gått bra.. Oskar va ju så sjuk då så han hade mest bara suttit.. Lite orättvist, har fixat de där själv många gånger och då har de varit fullt ös.. Men men.. Han fick en lugn första gång och de va väl tur de..

Är ett jävla liv här hemma.. Hör nätt och jämt vad jag tänker.. Men Filip trivs.. Han står vid väggen utanför badrummet och han sover som allra bäst när de håller på och sågar och river.. Han gillar ljud han.. Bra de!

I morrn så ska Vickis komma säger hon.. Skriver så för man vet aldrig.. Man kan aldrig vara riktigt säker när de gäller henne förrns hon sitter på tåget hit.. Hon har sagt många gånger att hon ska komma, men så har de dykt upp nå annat.. Men hon är rolig.. Hon är fullt medveten om att de är så oxå och de är ju bra..
Hoppas hon kommer i alla fall.. Roligt med sällskap..

Nej.. Nu ska jag kolla min kära torktumlare om den mot all förmodan skulle va klar efter bara en gångs körning.. Den håller på och lägger av så istället för att bara behövt köra den en gång så måste man nu vrida om den i snitt fem gånger varje maskin.. Lite små drygt för man kan inte stoppa in en ny maskin med tvätt i tvättmaskin för man vet aldrig hur lång tid de kan ta innan man får den torr..
Roligt med tekniska saker!

Puss å hej

0 kommentarer