Vidrig natt..


Usch och fy!!

Vickis och jag satt och spelade Yatzy igår ett bra tag.. ( blev spöad ) När vi väl kolla på klockan va hon tolv.. De är sent när man måste upp sex- halv sju.. Så ja, vi gick ut och rökte och jag gjorde i ordning allt för idag och gick och öppnade Filip dörr.. Då vaknade han.. Och vägrade sen att somna om.. Han va klarvaken till kvart i fyra.. Försökte trycka i ungen mat för att få han att somna, nej..
Eftersom han inte sov då, så sov ju inte jag heller..
Men sen så somnade han.. Och vaknade igen halv sex... !! Och ja, här är vi nu.. Varit uppe sen halv sju..

Har tvättat två maskiner med tvätt, vikt och lagt in rena kläder, duschat, städat köket.. Ja, man har ju hunnit med lite saker, men helvete vad jag är trött!!!!!!
Nu får Jimmy ta och komma hem så jag kan få lite hjälp.. Usch..

Igår va en produktiv dag.. Helt klart..

Gick ut på morgonen och började sortera all skit under trappan.. Mamma kom strax innan lunch så hon hjälpte till med de sista.. Tack vare Vickis gick de så bra.. Hon hade koll på barnen och roade Filip som fortfarande avskyr att vara ute, även fast han får va med på marken..

Efter lunchen och sovning för Lukas så kom Nina.. Vi fikade och sen så tog hon med sig Lukas hem till sig, så han har sovit där i natt.. Tur de med tanke på Filip..

När de hade åkt så packade vi min bil och Jimmys bil fulla med allt skräp.. Och så skulle vi åka till tippen.. De en resa kan jag lova.. *pust*

Mamma tappade bort mig redan i första rondellen, märkte de efter ett litet tag så då stannade jag och väntade på att hon skulle komma, icke.. Hade glömt min mobil hemma så kunde inte ringa henne..
Åkte då hem för jag tänkte att hon kanske hade varit smart och åkt dit igen, om inte annars kunde jag hämta min mobil och ringa henne..
Mm..

Bara de att tanten hade inte tagit med sig sin mobil.. Den låg och ringde på min köksbänk.. *suck*
Tänkte då att de är ju faktiskt mamma så honhade säkert tagit reda på vägen dit och åkt dit.. Så jag började köra mot tippen igen.. Då ser jag henne i nästa rondell.. Järnet för att komma runt och hinna ifatt henne..

Aja.. Till slut så fick vi kontakt med varandra och kunde tillsammans bege oss till tippen.. Just de..

Puckskallen jag satt tydligen och drömde när jag körde bil.. Vi hamnade praktiskt taget hemma hos Nina.. Körde sammanlagt nästan fyra mil för långt, istället för en halv mil.. Skit..

Aja.. Men nu är allt skräp som har legat under trappan äntligen borta.. Så himla skönt..

Mamma tog med sig Oskar hem så då när de hade åkt så gick jag ner och började röja i garaget.. Vickis tog hand om Filip.. *Tack*
Åkte och hämtade pizza och köpte cola vid sex.. Bad för Filip vid sju och sen fortsatte jag i garaget och nu är de klart.. Har fått i ordning på allting och har fått in allt som skulle in.. Himla fint börjar de bli här nu..
Men vad ska jag göra nu då? När alla mina irritationsmoment är borta.. ?? Nu börjar de snart ta slut på saker att göra..
De är ju inge bra..

Nej.. Nu ska jag gå ner och väcka Vickis.. Så jag kan få åka och hämta Oskar nån gång.. Ska in på Skopunkten oxå och kolla skor till mig och till Lukas.. Märkte att hans fodrade stövlar va lite i minsta laget och de går ju inte.. Så ja.. Ska kolla..

Puss å hej
0 kommentarer