Lämnat på dagis..

Igår jobbade jag hårt.. Riktigt hårt till och med..
Efter att jag lämnat Oskar och Lukas på dagis så åkte jag iväg till centrum och storhandlade.. Det gick så där.. Var lite små krångligt att få ur Filip ur bilen, men de gick i alla fall.. Att lägga ner alla saker i vagnen va inte heller nån höjdare, än mindre att dra vagnen.. Sen så tänkte jag när jag skulle packa i allting, att jag ställer kassarna i vagnen så slipper jag lyfta så tungt.. Haha.. Det jag inte tänkte på va ju såklart att jag måste ju ändå lyfta in skiten i bilen.. Stod och småskrattade lite åt mig själv på parkeringen.. =0)
Men men.. Det gick och jag fick med mig nästan allt hem som jag skulle ha..
Sen va de ju lite små jobbigt att bära in och packa upp allting, men de gick de med..
Käkade mina frallor som jag köpte och sen så satte jag igång med tvätten.. Världens jävla berg där nere.. Och tydligen så hade jag lastat maskinen igår för tungt så den satte inte igång, så idag blir de en massa tvätt att tvätta..
Sen så städade jag igår med.. Nog för att Jimmy va duktig när han så snällt gjorde de för två veckor sen, men de va ändå inte så som jag gjorde.. Jag är jätte tacksam för att han gjorde det, men ja.. =0) Det gick bra.. Jobbiga va att dammsuga och torka golven, böjer sig mycket då.. Men men... Nu är det fint här hemma igen..
Eller ja, de va de igår i alla fall.. Nu är de leksaker överallt och disken från igår.. Förstår inte hur mycket mina kära barn kan hinna med att stöka till innan de ska till dagis.. Helt otroligt..
Me disken har jag fått in i diskmaskinen och den är snart klar så då har jag bara att torka av bänkarna och sen är jag klar..

Funderar på om jag ska sätta igång ute idag eller om jag ska ta det lugnt..
Nånting jag ska göra i alla fall är att duscha och byta tejp.. Det har gått en vecka nu så nu får jag göra det, ska bli spännande att se hur det ser ut där under.. Ser lite grann, men syns ju bättre utan tejpen..

Sen så kommer Vickis hem idag oxå.. Får se när de blir bara.. Hoppas att de blir innan jag ska hämta på dagis så jag slipper ta med mig alla barn.. Det visar sig..

Har två paket att hämta idag oxå.. Roligt, roligt! Det är ett från Ellos med mina sportbehåar och en topp och sen är det ett från Jotex med julsaker, lite gardiner och såna saker plus nya mattor till vardagsrummet.. Kommer bli fint.. =0) Skojigt!!

Nej, nu ska jag ta mig ner till tvättstugan och kolla läget..

Puss å hej
0 kommentarer