Sista april..

Idag slutar min datakunskap.. Har skickat mail till min kontaktperson för att boka tid för slutprov och även frågat om jag verkligen behöver göra det.. Får se vad hon svarar..
Har även gått in och beställt boken till Arbetsmiljö och Säkerhet, 400 spänn fattigare.. Tur att man har pengar över då.. Hoppas bara den hinner komma innan första uppgiften ska vara klar..
Var in och läste om kursen nyss och det är en massa saker man ska göra.. Eller saker och saker, uppgifter.. Men men.. Det är ju lite roligare än datakunskap så det ska nog gå bra..

Igår var en låååååång dag..
Åkte hemifrån strax innan sju.. Var på jobbet tjugo i åtta.. Pratade med Susanne om flytten och hon ville jätte gärna att jag skulle lämna henne som referens om jag söker andra jobb inom hemtjänsten för då skulle hon berätta hur duktig och omtyckt jag var hos dem.. Riktigt roligt att höra.. Sen att hon bokade in mig på jobb hela vecka 25 är en annan femma.. Det är veckan innan vi ska flytta..
Jobbade till tre och kom därifrån strax efter det, var en jävla trafik till Uppsala så det tog mig en och en halv timme till Anki.. Men kom precis lagom till maten.. Ankis korvstroganoff med ris.. Mm.. Hon kan hon.. :)
Strax efter fem åkte vi mot Björklinge, var in till Christer med posten, upp till mormor och morfar med blommor och grattis i förskott till morfar som skulle fyllt år i morgon.. Sen åkte vi till Monica..
Åh.. Vilka hundar de har.. Otroligt..
3 stycken Leonberger.. Finaste hundarna jag nånsin sett.. Min jävla sladd från kameran till datorn är borta så kan inte lägga in nå kort på dem, men åh..
Nån gång.. Nån gång ska jag ha en sån! När vi har fast ekonomi och allt sånt där.. Då!!

Kom inte därifrån förrns nio och då blev de för sent att åka till Vickis så jag får ta de en annan dag.. Blev lite krångligt bara eftersom min mobil dog, så jag kunde inte höra av mig till nån.. Men fick låna Ankis jobb telefon hem om de skulle hända nånting..
Vilken trafik de va på hemvägen.. Åt båda hållen.. Jag kan ju förstå att de är trafik mot Uppsala, för Uppsala är ju ändå Uppsala på sista april, men de va verkligen fullt av bilar även mot Stockholm..
Var hemma strax efter halv elva.. Trött som jag vet inte vad.. Sov riktigt bra i natt kan jag lova..
En liten miss va bara att vi glömt att "låsa" kylskåpet igår innan vi gick och la oss så grabbarna hade kalasat på en halv stor påse neverstop och även två buljongtärningar som jag hittade pappret till, utan innehåll..
Hm.. Tror nog de kan va så att det kommer göra lite ont i deras magar i eftermiddag.. Skitungar.. Smyger upp när mamma sover..

Filip hade tydligen hög feber igår och va riktigt dålig enligt Jimmy.. Idag verkar han inte ha nån feber, men de märks att han inte är på topp..
Inte alls roligt att åka iväg om han ska bli sjuk.. Då får vi skita i det de.. Anki säger att det inte är några problem, men ändå..
Vi får vänta och se hur han mår i morgon..

I eftermiddag så ska vi åka hem till Nina och grilla och kanske tända brasa om vädret tillåter.. Det skulle nog grabbarna gilla..
Sen så stannar Lukas där redan idag så behöver jag bara åka och lämna Oskar i morgon bitti.. Sen så skulle Anki och Johanna vara här och de tycker jag är jätte bra, speciellt om han nu är lite dålig, då blir de skönt för han att i alla fall vara hemma där han känner igen sig..
Men ja.. Lämna Oskar nån gång på förmiddagen.. Handla lite så de finns saker här hemma, tvätta våra sängkläder och så tänkte jag baka bullar.. Det vet jag att Anki och Johanna uppskattar.. :) Så kan mamma och Nina som säger att de tycker om mina bullar även dagen efter, få det när de kommer och lämnar barnen på söndagen.. :)
Har lite grann att fixa i morgon, men det ska nog gå bra..
Jimmy vet fortfarande ingenting och ska inte berätta förrns vi närmar oss Stockholm.. Nog för att jag måste ju ställa in gps:en så jag hittar och då lär han väl se vart vi ska, men hoppas inte det..
Ska packa och göra klart allt så inför i morgon, redan idag innan han kommer hem och bara ställa ner väskan i källaren..

Nu har jag skrivit mycket.. Nu räcker det..

Puss å hej
0 kommentarer