Suck...

Har varit en lång helg.. Fredag kväll märkte vi att Filip kändes varm, lördags så åt han ingenting och hade skyhög feber som vägrade lägga sig även fast han fick både alvedon och panodil.. Vi trodde det va tänder för han bet på nappen hela tiden och de gör han alltid när han får tänder..
Igår så kom Nina och frågade om vi kollat i halsen på han, det kanske var där han hade ont.. Nä, de hade vi ju inte gjort.. Jimmy kollade och han va kanon röd och hade små vita "knottror" överallt.. Ringde läkare och fick tid vid tre.. Jippi, tänkte vi.. Han kommer få medicin och vara tillbaks igen inom ett par dagar..
Eller hur..
Han har ett virus och "knottrorna" är blåsor.. Han har alltså blåsor runt hela vägen ner till halsen, uppemot en tio - femton stycken..
Inte undra på att han inte velat äta.. Stackarn..
Men i natt sov han faktiskt hela natten från typ kvart i tio igår kväll fram till kvart över sju i morse..
Han sover nu med och har gjort de sen tio.. Funderar på om jag ska väcka honom så fort jag skrivit klart.. Tror de, så kanske han somnar vid halv åtta ikväll..

Har varit på MVC idag.. Såg bra ut, vågen visade inte alltför mycket, enligt den har jag inte gått upp på ungefär två veckor, så de va trevligt.. :) Ska börja med järntabletterna igen, men de förstod jag nästan.. Så dåligt som jag äter och så trött som jag är så förstod jag att jag skulle bli tvungen till det..

Nu när Filip sovit så har jag packat ytterligare ett par kartonger här uppe och de syns ju för fan nätt och jämt!! Så himla trött på de här nu.. Har ett rum där nere som är helt och hållet igenpackat praktiskt taget och de är inget litet rum och de syns nätt och jämt!!???
Nä.. Nu får det vara dags så jag kan packa ner ALLT! Så rädd för att packa nånting som visar sig vara livsviktigt..

Sen så ligger den där jäkla uppgiften till Etiken och mal i bakhuvudet.. Den ska vara inskickad på fredag senast och jag har inte ens börjat med den.. Det är fotboll och packning och sjuk Filip så de har inte blivit av.. Måste göra klart den och skicka in den innan internet försvinner.. Men den är ju såklart lika svår som den första.. Men jag måste.. Får halvtitta på fotbollen ikväll och försöka få till den.. I värsta fall får jag åka till mamma så får hon hjälpa mig.. Hon tyckte minsann att de va roligt..
Vi får se..

Nu ska jag väcka Filip och packa lite till..

Puss å hej
0 kommentarer