Vanliga fredagen..

Jimmy är hos Dennis.. Ungarna sover..

Tror att Lukas börjar bli sjuk.. Han hostar, hostar, hostar och hostar lite till.. Å andra sidan brukar han ha såna perioder då och då.. Bara hosta, ingenting annat.. Stackarn.. Ingenting som hjälper.. Han får astma medicin så mycket han får ta, molipect mitt på dagen och cocillana nu till kvällen.. Nu var de faktiskt ett tag sen han hostade så cocillanan hjälpte nog lite grann.. Tur de, han behöver sova..

Idag har kungen varit här i Åkersberga.. Jäklar va me människor som gick förbi här ute ( han skulle lite längre ner på vägen ), Oskar var i sitt esse och stod och sa hej till varenda kotte som gick förbi.. Som tur va så va de många som sa hej tillbaks, vilket faktiskt inte är så vanligt.. Han va så glad så..

Under tiden så klippte Jimmy gräset.. Jag började när Nina kom, men de fanns ingen bensin så jag kom inte så långt, Jimmy köpte med sig de hem så han fortsatte.. Så nu är djungeln äntligen borta! Jag kan se mina barn igen när de springer runt på gräset! :)
Nä, men de va verkligen behövligt, nog för att vi redan klippt gräset en gång i år, men de va efter de som de verkligen satte igång att växa.. På både Lukas och Filip gick gräset på många ställen ända upp till rumpan.. Då är de illa!
Men men.. Nu är de fint! ( förrutom alla gräshögar som ligger överallt, men hellre de )

I helgen har jag tänkt ta tag i de här med packning på allvar.. Det börjar närma sig med stormsteg.. Om en månad så sitter vi i de nya huset och tittar förmodligen på fotboll på tv:n.. Idag om en månad så ska nämligen tv:n, bredbandet och telefonen kopplas in.. Så hela helgen kommer vara utan allt de där.. Blir jag som kommer vara hemma hos mamma mycket.. Det är ju faktiskt fotbolls VM då.. Det får man ju inte missa.. :)
Tycker kanske att Jimmy oxå borde förstå att de är dags att börja packa, men inte han eller.. Spela är mycket viktigare..
Sofforna måste köras bort till tippen oxå för jag kommer snart behöva börja packa i de rummet.. Det andra rummet är snart fullt.. Men men.. Får försöka prata bort skiten istället.. De kanske går bättre.. :)

Hm.. De knäpper och låter i köket.. Konstigt..
Haha.. Appropå det, när jag och Jimmy åkte på kryssningen och Anki och Johanna va här så hände de saker.. Var tydligen nån som inte alls tyckte om att de va här.. Saker i källaren hela tiden.. Lampor och de ena efter de andra..
Aja, man har bevisligen tur att man är omtyckt.. Det räcker med de jag sett och hört.. Behöver inte bli värre än så, inte alls..

Nä.. Nu ska jag ta en vända till kylskåpet.. Hm.. Chips, dip och Fanta eller vattenmelon? Blir nog vattenmelon.. Så himla gott.. Jordgubbar hade inte suttit fel, men de hade de ju minsann inte sist jag handlade, så de fick bli vattenmelon istället.. Duger det med!

Puss å hej
0 kommentarer