Diket..

Min käre man tyckte tydligen att diket var en hyfsad parkering för de va nämligen där han parkerade när han va ute och åkte..
Han fick möte på nån väg utanför berga och puckot han mötte höll sig inte på sin sida så Jimmy var tvungen att gå ut väldigt långt på sin sida, vilket ledde till att han åkte av vägen.. Som tur var, eller hur man nu väljer att se på det, så stoppade ett staket honom.. Tur det för nån halvmeter längre fram så var det tydligen ett "stup" på ett par meter..

Tror ni puckot stannade som han mötte? Nä.. Såklart inte!
Vad är det med människor idag? Tänk om Jimmy skulle gjort sig illa? Om han inte skulle ha mobil? Om det varit jag med Tindra i bilen? Vad fan är det för fel på folk?
Kan tänka mig att antingen sket han bara i det, han som han mötte, eller så hade han ingen koll i backspegeln, vilket många inte har..

Nä.. Det finns gott om idioter som inte borde ha ett körkort, helt klart!

Jag och Tindra har i alla fall varit ner till BVC för den "veckliga" uppdateringen..
4410 gram och 57,5 cm.. Hon växer.. Konstigt vore väl annars.. =)
Om inte stumpans ögoninflammation är borta nästa måndag så skriver hon ut ögondroppar till henne.. Bra! Då försvinner det tydligen på bara nån dag..

Jag har ju självklart oxå åkt på denna jävla ögoninflammation.. Nu är det bara Jimmy kvar sen så har den gott igenom hela familjen..
När jag vaknade i söndags morse så kunde jag inte öppna ögat, det hade varit rött sen i torsdags kväll, men inge mer men nu så blev det kladdigt oxå..
Även i natt/morse var det kladdigt.. Skit läskigt att inte få upp ögat! Tycker så synd om ungarna.. Förstår om de hade varit griniga..
Plus världens jävla förkylning oxå.. Tindra har gett mig allt hon har.. Tack stumpan!

Igår var det äntligen "lagligt" att få baka lussekatter.. Äntligen!!
Bjöd mamma, Anki, Johanna och Kevin på adventsfika så jag kunde baka mycket lussekatter.. Nog för att Anki köpte en sats men det gjorde inte så mycket.. Har en påse kvar.. =)

De största grabbarna hade haft det jätte bra i lördags och de hade skött sig jätte bra.. Fan så skönt att höra! Var rädd för att Lukas skulle bli sur och bara stå och skrika, ( som han kan göra ) och att Oskar skulle bli alldeles för uppspelt, så som han kan bli och att det skulle bli jobbigt för dem.. Men icke!
Mammas duktiga pojkar!

De hade med sig en skattkista med godis till Filip, tablettaskar och en påse med klubbor.. Nu är lördagsgodiset räddat för flera veckor framöver.. =)
De hade även med sig en stor Toblerone till mig och en påse Saltlakrits till Jimmy.. Plus att jag fick två paket cigaretter av Anki oxå.. Kanon!
Tror de ska få åka båt oftare.. =)

Filip hade även han haft det bra hos farmor med pappa.. De hade skottat snö och åkt pulka.. Han var på strålande humör när han kom hem.. =)

Jag fick till min uppgift till skolan och fick tillbaks den rättad idag med förslag på tid för slutprovet.. Lucia.. Enda dan typ, i december som jag inte kan.. Då är det återbesök till MVC och sen Lucia på dagis.. Alla tre grabbar tillsammans! =) Får se när jag får ny tid..

Nu ska jag gå och fixa med tvätten, sen kolla vad de ska bli för mat idag och kanske förbereda lite.. ??

Puss å hej
0 kommentarer