The Crow..


Igår var ett helvete att få hem barnen från dagis igen.. Oskar skrek som en stucken gris, Lukas retade honom och Filip stack åt andra hållet.. Suck..
Men men.. Vi kom hem..
När vi precis kommit innanför dörren och fått av alla kläder så ringde Anki och frågade om shopping.. Absolut!!
Gjorde mat och precis innan de var klara så kom Jimmy hem så då fick han koppla på släpvagnen på bilen och så åkte jag till Anki..

Åkte till Ica Maxi för de hade fleecekläder till Lukas billigt och så lärde Johanna mig att "shop expressa".. Så nu är jag riktigt vuxen.. Jag kände mig så i alla fall.. =)
Var inte ens svettig när jag var klar.. Himlans skönt!

Var hemma vid kvart i nio och Jimmy packade upp.. Såg sista minutrarna av Idol och började sen leta efter nå annat att titta på.. Finns ju för fan ingenting på tv:n längre.. När ska alla bra program börja igen?!
Men då.. !! Hittade vi The Crow på tv4 film.. En sån jäkla bra film!!
Den var slut lagom tills Idol var tillbaka så då kollade vi på det och gick sen och la oss..

Jag har riktigt svårt för att sova nu för tiden.. Garanterat tack vare graviditeten.. Plus hostan.. Jag kan vakna, hosta och sen vara skit pigg och ha super svårt för att somna om.. Ligger ocht änker en massa.. Inte alls bra..

Det gjorde ju inte saken bättre av att Jimmy inte längre hör när hans alarm går igång kvart i fem, men det gör jag och i morse, även Filip.. Och skulle han somna om? NEJ!!!
Kvart över sex gav jag upp och så klev vi ur sängen och gick ner.. Han hade ju såklart väckt de andra två..

Så ja, i morse innan grabbarna ens var lämnade på dagis så var det rent och fint hemma, diskmaskinen var igång, tvättmaskinen likaså.. Kunde i lugn och ro fixa med kläder till dagis och plocka fram varmare jackor..
Vid åtta var jag klar med allt, så då var det bara att sitta och vänta på att det skulle bli dags för dagis..

Det var uppföljningsmöte efter inskolningen för Lukas och Filip när jag hade lämnat alla.. Det gick bra.. Det enda de är lite oroliga över är att Filip fortfarande inte äter ordentligt.. Vissa dagar äter han ingenting till lunch.. Men annars så tycker de att allting går jätte bra.. De tycker att Lukas är så charmig och att Filip pratar så gulligt.. =)

Var kvar där till nio och gick hem då.. Mötte Anton som kom till dagis när jag gick.. Jag berättade att Oskar letade efter honom och då blev han jätte glad.. Då blev jag glad! =)

Hemma så har jag burit upp byrån, tvättat alla bebiskläder och packat in dem i byrån, bäddat spjälsängen och tömt tvättkorgen.. Har till och med fått i mig lunch..
Jag tog ur alla lådor i byrån och så torkade jag av dem och bar upp byrån på de sättet.. Då var den inte lika tung, fortfarande tung som fan, men inte lika..
Jag tog ett kort på platsen där byrån stått och skickade till Jimmy.. Han ringde upp och frågade vart jag ställt den, berättade att jag burit upp den och att jag skulle skicka bild på vart den står nu och då frågade han mig vem som varit här och hjälpt mig.. Haha.. Han tror minsann inte att jag kan eller.. Men tji fick han.. Jag är envis som en åsna och lyckas med de mesta jag tar för mig.. =)
Nog fan fick jag ont både i ryggen och magen, men nu är den uppe i alla fall och alla kläder är på plats.. Skönt som bara den!!

Nu har jag bara väskan kvar att packa, sen är jag klar för bebis.. Den tar jag i morgon tänkte jag..

Pratade med Vickis nyss och ska åka in till stan och hämta henne nu, så ja.. Ska bara gå på toa och åka.. Och hoppas på att jag kan lita på soppa mätaren.. Annars kommer jag bli stående.. Och det vore inte så jävla roligt..
Vi får se..

Puss å hej
0 kommentarer