Äntligen!!

Idag fanns det äntligen tid för att jag skulle åka in och handla!!

Dagen började med en sovmorgon.. Till klockan åtta! Inte illa!! Hörde telefonen två gånger, men det var ingen av oss som orkade springa ner..

Efter många om och men kunde jag åka in till stan.. I den nya bilen.. Trevligt! Tyvärr är det ju sista april idag och alla människor ska in till Uppsala, så det var ju inte direkt bara jag på vägen.. Kunde inte riktigt testa bilen ordentligt..

Men men.. Jag fick sällskap av mamma, Anki och Johanna inne på Coop.. Inte alls fel med sällskap, det blir så otroligt mycket roligare att handla då!
Vi hamnade även på både SkoPunkten och Stadium.. Vilket slutade i ett par nya skor till mig och ett par nya gympaskor till Filip.. Hans fötter har växt sen förra året.. Tusen Tack för det!!

Sen åkte jag hem.. Då var ju forsränningen klar inne i Uppsala och alla andra hade vaknat och skulle åka ut till sina sommarställen vid Östhammar så då var jag inte heller ensam på vägen.. Typ 15 bilar framför mig låg det en jävla husvagn och körde i 60..

Borde inte husvagnar och släpvagnar få en egen fil??!

Men.. Hälften av bilarna svängde av längs första delen av vägen och den andra hälften av alla kunde jag köra om.. Vad roligt det var att köra en bil där det händer nånting när man trycker på gaspedalen.. =)
Inte för att Jimmys bil på något sätt är en "snabb" bil, men jämfört med de senaste bilarna vi ägt så var det skillnad!

När jag kom hem så sov både Filip och Tindra.. Jimmy bytte om och åkte ner till min bror igen..



Dessa två sötnosar har till största del skött sig.. Jag har duschat och fixat med tvätten.. Nu har jag kastat in mina och Jimmys sängkläder i tvättmaskinen så nu ska jag bara jaga in Jimmy i duschen sen.. Man går inte och lägger sig i nytvättade sängkläder om man inte är nyduschad!

Jag fick gå upp och väcka Filip vid halv tre, han har inte sovit på dagis varken torsdag eller fredag, så han var riktigt trött idag.. Skönt att han kunde sova! Annars hade han inte varit rolig resten av dagen och kvällen..

Ikväll är det hockey igen! Fan så bra!! Sverige - Norge, visste inte ens att Norge hade ett hockeylag.. ?? Men spännande! Heja Norge!! =)

Nu måste jag gå upp och lägga Tindra.. Hon har kapitulerat här på golvet helt och hållet..

Puss å hej
0 kommentarer