Morgonen from hell

Jag är så otroligt trött på morgonen nu för tiden så vi ligger oftast kvar tio minuter efter att klockan ringt.. Vilket då såklart blir lite extra stressigt, men vi får till det.. ( stressigt för mig, inte barnen )

Så, så gjorde vi oxå i morse.. Igår kväll tog vi in burkarna utifrån med spackel, väggfärg, takfärg och lackfärgen till listerna.. Så de stod på hög i vardagsrummet.. Lackfärgsburken högst upp..

Klädde på ungarna och gick för att göra iordning frukost och välling.. Innan vällingen gick jag ut medans grabbarna åt sina mackor..

Då, då greppar Tindra tag i handtaget på ena burken med färg så lackfärgsburken åker ner i golvet, upp och ner.. Aldrig använd dvs oöppnad.. Det där jävla pisslocket åkte upp och det ledde ju såklart till att det var en halvliter vit färg på vårt trägolv.. Tindra hade färg på sig och hon ålade sig iväg så då blev det färg på golvet efter henne..

Den största högen med färg, den där burken hamnat, den har jag fått bort, även all färg från Tindra, men det vägrar försvinna det hon drog ut efter sig, det på mattan och det i sackosäcken!
Ja, och så det jag har över hela mina händer..

Om vi säger så här, det blev lite extra stressigt till dagis.. Men vi hann..

Nä.. Ingen vidare morgon alls.. Nu ska jag bygga lite tågbana med barnen.. Ja, inte Lukas då för han ligger utslagen på soffan med skyhög feber även fast han fått alvedon.. =(

Puss å hej
0 kommentarer