Tuff dag

Efter morgonen från helvetet med färg överallt så har dagen fortsatt ungefär på samma sätt.. Ingen mer färg dock.. =)

Lukas är ju sjuk och han blir på samma sätt som både min mamma och hans pappa.. Ynklig med andra ord! Han har praktiskt taget inte rört sig från soffan på hela dagen, förutom när vi gått till och från dagis.. Men istället för att ligga och vila/sova så har han legat och haft stenkoll på mig.. Så fort jag rört mig från vardagsrummet så har han skrikit och frågat vad jag ska göra..

När jag satte mig här och skulle göra uppgiften till skolan så var det oxå fel, även fast han såg mig hela tiden, så det blev inte mycket gjort.. Eller ja, det är typ bara två frågor kvar, men jag är inte helt säker på hur bra jag gjort dem som jag gjort idag, men i morgon ska jag till mamma..
Har beställt kålpudding och så ska hon hjälpa mig med resten, hur jag ska formulera mig..


gammal bild på en glad Lukas..

När vi gick till dagis för att hämta så var det soligt och varmt, när vi skulle gå hem från dagis, så hade det blivit kallt, det regnade och så kom det en rejäl åsksmäll.. Då var det bara att sätta fart! Grabbarna tycker inte om åska!

Nu på kvällen så gick jag upp och hämtade nya pyjamaser för det var dusch ( Jimmy jobbar sent idag ) och då hörde jag hur Filip drog av sig blöjan.. Han trodde duschen var direkt.. Men det var den ju inte utan det var en halvtimme kvar så han fick gå utan blöja..

3 gånger sa han att han var kissnödig och vi gick på toaletten.. 2 av gångerna så pressade han fram 2-4 droppar, men tillräckligt för att han skulle få papper och spola själv! Ena gången så kom det ordentligt och han blir så lycklig!



Han vill inte sluta med blöjan, men utan att han verkar medveten om det så är han ju på god väg.. Nu måste jag bara köpa en massa kalsonger.. Han och Lukas har ju samma storlek och jag tror inte Lukas uppskattar om Filip kommer med hans kalsonger..
Så ja.. Det lutar åt lite shopping! =) Alltid trevligt, måste in och handla mat oxå, men eftersom alla jävla kvällar är uppbokade så blir det svårt med det..

Nu ska jag kolla på True Talent och dricka ett glas oboy.. Det är grejer det! =)

Puss och hej
0 kommentarer