Plugg, plugg å åter plugg

Ungarna vaknade vid halv sju i morse, väldigt tidigt om det inte skulle vara dagis..
Inspekterade både Oskar och Filip, men inga prickar så jag ringde till dagis strax innan åtta..

Fick prata med Sofia som inte visste riktigt, så hon frågade Gun-Britt och det var väl självklart att de som inte hade vattkoppor skulle få gå på dagis, annars skulle ju alla få vara hemma jätte länge..

KANON!!

Så halv nio gick vi till dagis och lämnade Filip och Oskar.. Tindra somnade i vagnen och har sovit sen dess.. Hon har nog saknat att sova i vagnen.. =)

Lukas har ritat på staffliet han fick av mormor i julklapp och även hunnit med Donkey Kong och lunch..





Nu ser man inte prickarna han har i ansiktet, men han har ett gäng där med.. Och det ploppar upp nya hela tiden.. Och nu börjar de första han fick, att klia oxå så nu börjar det bli jobbigt för honom.. Stackarn!

Jag har pluggat, pluggat och pluggat ännu mera och jag är då verkligen inte klar.. Har skrivit ut alla uppgifter och alla hennes svar och kommentarer och suttit och läst och svarat på hennes frågor..
Nu ska jag börja läsa ordentligt och skriva av och ner för att kunna förstå vad jag läser och även börja rita, hjärta och allt sånt där..
Jag har att göra, kan man säga.. I morgon kväll smäller det!

Nu ska jag fortsätta med pluggandet medans Tindra fortfarande sover och de andra två är på dagis..

Puss å hej
0 kommentarer