Halleluja!

Jag fick tillbaks min bil i början av april tack vare min käre bror.. Sen var det dags att byta till sommardäck och vi köpte nya..

Att ta bort tre av vinterdäcken var inga problem, men det blev ett däck kvar.. Okej, tänkte jag, det kommer bytas snart..

Det har pratats med min bror om hur man ska göra, Jimmy har funderat och jag har letat bildelar på internet.. Utan resultat.. Det finns inte mycket begagnat till en Opel Sintra eller..

Sen i söndags när vi var ute när mamma var här så fick Jimmy nåt ryck och började borra, slå och hamra för att få bort de två sista bultarna som satt kvar.. Dessa var alltså runda vid det här laget..
Han fick bort en och sen var det dags att gå in och laga mat..

Igår kväll kom jag på att jag var tvungen att använda bilen idag så då var det ju bara att gå ut och fortsätta.. Jag fick nämligen inte använda bilen när det bara satt en halv bult på ena däcket.. Konstigt nog..

Efter att ha hållt på med skiten i en timme så... Äntligen!!



Däcket var borta!!!

Sen var det ju bara att sätta på sommardäcket som tur var.. "Pinnarna" var okej, men vi fick plocka bultar från de andra däcken så det saknas bultar lite här och där, men det får vi leva med nu.. Jag har i alla fall, äntligen, fyra sommardäck på bilen!



Min bil är som alla andras!!

Nog för att Jimmy tror att det kommer bli problem än en gång att få bort sommardäcket och sen skifta till vinterdäcket igen, men den skiten tar vi då!!

Puss å hej
0 kommentarer