Första tanden!

När jag hade duschat så skulle jag ge Tindra lite välling så hon skulle vara nöjd nere på BVC.. Bytte blöja på henne och såg in i munnen..
Och minsann!!

Där hade det dykt upp en liten framtand, nere.. Så nu är hon inte längre tandlös, lill-stumpan!



Lägg märke till att det är mat överallt! På näsan och på pannan, på båda händerna, på kläderna under haklappen och i knät och självklart på stolen oxå..

Och då har hon inte fått röra maten själv.. Inte skeden, ingenting.. Utan hon envisas med att stoppa in händerna i munnen.. Vilket resulterar i att det blir mat överallt..



Nu har vi i alla fall varit nere på BVC och fixat sprutorna.. Vägde henne oxå.. Hon har gått upp 510 gram sen sist så nu lär de vara nöjda..
Sprutorna gillade hon såklart inte, den ena bränner som bara den, men det gick över när jag gick runt med henne lite..

Efter BVC så var vi nere hos min bror för jag är katt och fisk vakt den här veckan och gav dem mat och sen la vi en bok på lådan som jag sålt..

När vi kom hem så la jag Tindra för hon var supertrött och hon skulle nog gärna fortsätta sova ett par timmar till, men vi måste ju hämta grabbarna om ett tag så får väcka henne snart och hoppas på att hon kanske somnar sen igen och sover ett litet tag..



Nu ska jag stoppa in en maskin med tvätt till..

Puss å hej
0 kommentarer