Börjar ångra mig..

När vi bodde i Rimbo var barnen så små så det fanns inte mycket man behövde göra barnsäkert, i Åkersberga däremot så gjorde vi ALLT barnsäkert:
* Haspar överallt!
* Tv:n stod på en stor hylla uppsatt på väggen tillsammans med dvd och allt sånt där..
* Kylskåpshandtagen var borttagna för jag ledsnade när jag fick torka upp 12 ägg från golvet..
* Det fanns praktiskt taget ingenting på golven, ja förrutom i barnens rum såklart!

Det var så mycket mer, men jag kommer inte ihåg allting..

När vi flyttade hit så var jag gravid med Tindra och grabbarna började bli stora, då tänkte jag: Nej, jag vill ha det som alla andra, jag vill inte ha spärrar och sånt överallt och allra mest, jag vill ha en vanlig jäkla tv-bänk..

Som det är nu så är det haspar på dörrarna in till där sopkorgen står i köket och på vissa av lådorna i köket där det finns saker barnen absolut inte ska ha tillgång till..
Men det är allt! Ja, och så grindarna såklart nere och uppe!

Men fan vad jag börjar ångra mig.. Tindra är överallt!! Överallt där hon inte får vara.. Tv:n är en höjdare och på den står hon och slår med saker..


innan hon lärde sig stå..

Dvd-filmerna som ligger där under tv:n ligger inte där längre.. De ligger under tv-bänken, under soffan och ja, lite överallt! Många filmer har inte ens något fodral längre av okänd anledning..

Vårat Wii har barnen haft sönder som står bredvid tv:n..

Det går att rabbla upp hur mycket som helst.. Men ja.. Det är ju fint här, det ser ut som det gör hos de flesta människor och det är väl bara att stå ut och vara envis..

Nu måste jag skaffa mig energi för att sätta igång här hemma.. Massvis som behöver göras, allra helst innan Tindra vaknar igen..

Puss å hej
0 kommentarer