Matematik A

Jag skulle träffa min studievägedare idag kl 11 så vi åkte dit jag och Emma.. ( Tindra är på dagis idag, det bröt aldrig ut ordentligt )
Planen var att få till Barn och fritid.. Det sket sig.. Big time! Eftersom de redan "gett" mig en yrkesutbildning så skulle chansen vara minimal till att de beviljar ytterligare en..
Jaha.. ??
Högskola gick han in och kollade på då.. Ett annat ställe än vad jag var på när jag kollade och där fanns det jätte många intressanta kurser, men såklart ingen som tog emot ansökningar så här sent.. Såklart när sista dag var 15:e maj..
Det skulle i så fall bli till våren, januari.. Jaha.. Hitta nån annan kurs då som räckte fram till januari då..
I samma veva där så kom han på nånting och gick in och kollade på nån sida.. Vände sig mot mig och sa att, för att läsa på högskolan så måste man ha godkänt i Matte A.. Eller ja, Matte 1b som det tydligen heter nu.. Kul kille, verkligen!
 
Så ja, jag ska behöva läsa den där hemska jäkla matten ännu en gång.. Med en massa små prov och det hela avslutas med det där gudomliga nationella provet..
Det som jag gjorde två gånger på gymnasiet och fick 18 poäng på båda gångerna.. Har för mig att man var tvungen att få 36 för att bli godkänd..
 
Det här kommer bli kul! Japp.. Väldigt..
 
Men, jag vet ju garanterat vad jag har att göra nu fram till jul..
 
Men, självklart! Det är en enorm lättnad att ha fått någon kurs så jag får något att göra, får pengar igen plus att barnen får gå kvar sina timmar på dagis.. Lovely!!
 
 
0 kommentarer