Nya rutiner

Ja jävlar..
 
Emma vaknade vid tjugo i ett, hon satt i gåstolen och jag pillade med mitt cv.. Vickis ringde och jag pratade med henne.. Under tiden vi pratade så började jag tänka på klockan.. Tog upp mobilen och kollade: 13.21!!
Helvete!!
Den officiella sluttiden i skolan är 13.30, men de slutar 13.20 så det blev ju jävligt bråttom kan jag säga..
Upp och väcka Tindra, in fort som tusan i bilen och ner till skolan.. Tack gode gud för att skolan ligger så pass nära ändå..
Som tur var så hade de inte ens kommit ut från själva "klassrummet" så han stod inte själv och väntade på sin mamma som aldrig kom, så som jag såg det i huvudet medans jag åkte dit..
 
 
Inte tusan hade jag en tanke på att klockan var så mycket.. Jag är ju van vid att tjejerna kan sova tills de vaknar och sen gå till dagis kl 15..
Men ja.. Nu behövs det nya rutiner om det här ska funka! De gångerna Tindra är hemma så får inte hon sova längre än till max 13.. Emma vaknar alltid runt 12.30 - 13 så där behöver det inte bli några ändringar..
 
Gud, tänk om jag inte börjat tänka på vad klockan var..!? Man kan ju inte komma försent som förälder andra veckan i skolan.. Aja baja!!
 
Nej.. Tänka om, helt klart!!
 
Puss å hej
0 kommentarer