Återbesök Ortopeden

Idag var det dags för återbesöket på ortopeden som skulle göras tre månader efter operation..
Det blev ju då fyra månader efter operation till en nisse som inte haft något som helst med mig att göra..
 
Nåja.. En sak i taget..
 
Jag var där och på plats ett par minuter efter nio..
 
Såhär var det..
Jag fick en läkartid halv två och innan dess var det en röntgen som skulle göras.. Den var tvungen att göras en och en halv timme innan läkarbesöket..
Och till röntgen var det drop-in som gällde, med risk för långa väntetider stod det..
 
Så ja..
 
Satt i väntrum 1 med könummer 15.. Vissa ropades upp med namn och vissa med nummer..
En och en halv timme senare kom det en kille från ett annat väntrum och tog med mig..
Han tyckte att jag väntat alldeles för länge så han skulle fixa det.. Bara det att kameran gick sönder när jag låg där.. Suck!!
Så det var bara att gå tillbaks till väntrum nr 1..
Efter ytterligare 20 minuter kom samma kille tillbaks, men hade nu bytt rum så nu fanns det en fungerande kamera..
En vanlig skitröntgen gjordes.. Så med andra ord fick jag inte veta hur de nedre kotorna såg ut..
 
När jag var klar där så var klockan typ halv tolv..
Gick till kiosken och köpte en cola, en macka, en Solo tidning och en korsords tidning..
Anmälde mig och satte mig i ortopedens väntrum..
Inget internet så det var två lååånga timmar.. Träsmak i arslet deluxe..
 
Prick halv två ( tack gode gud!! ) så ropades jag upp och fick komma in på ett rum.. Tio minuter senare kom det en läkare som inte haft ett dugg med mig att göra..
Jag är högst tveksam till att han läst vad som gjorts med mig till och med..
 
Jag pratade med honom om mitt onda längst ner i ryggen och det förklarade han med att jag hade en inflammatorisk sjukdom längst ner..?????!
Va..??
Det vore ju bra om jag träffade nån som var med på operationen, men min Kamran har tydligen slutat..?! Han med??
Så jag ska tillbaks efter sommaren och träffa Olga..
 
Jag bad om en röntgenbild så han gick och skrev ut en till mig..
 
 
Varför blir bilderna bara liggande!!!?????
 
Jag har lusläst min journal, googlat de orden jag inte förstått och verkligen läst ALLT.. Det finns ingenting som tyder på att jag har en sjukdom i ländryggen.. Ingenting!!
 
Min förklaring, det enda jag kan komma på, är att han bara skummat igenom min journal, sett att bechterew har nämnts och sen antagit att jag har det..??
 
Jag vet inte.. Jag ska tillbaks till sjukgymnasten den 12:e så ska fråga henne då.. Hon borde ju veta..
 
Men ja.. Det var återbesöket det..
0 kommentarer