Furuvik och Åland

Ja.. Innan snön kommer kanske jag ska skriva ner om vår sommar.. ;-)
 
Sista veckan innan Jimmy gick på semester så gjorde jag och barnen lite utflykter..
 
En av dessa var till Furuvik..
 
 

Resterande bilder på djur och karusell ligger såklart på systemkameran och den orken har jag inte..
 
Vi hade i alla fall en riktigt bra dag.. När barnen åkt en massa karuseller så kom det jordens regnskur så vi allihopa blev dyngsura.. Det fick avsluta vår dag på Furuvik och vi åkte hem..
 
Dagen efter överraskade jag barnen med ännu en utflykt..
 
 
Vi tog bilen till Grisslehamn där vi hoppade på Eckerö linjen.. Detta var en fredag så vi var inte ensamma på båten, men det gick jättebra..
Barnen fick en hundralapp i var i deras plånböcker.. De fick räkna ut själva vad de skulle ha råd med.. ( Tjejerna fick dock lite hjälp ) De hade fått packa med sig en varsin sak att roa sig med så det gjorde väldigt mycket.. Det ÄR ju inte roligt att åka båt i fyra timmar..
Vi åkte så vi kunde överraska Jimmy med öl.. Köpte till och med en sån där kärra ( klena barn ) så vi kom hem med fyra lådor öl lagom till hans semester..
 
 
 
 
 
När Jimmy sen gick på semester så började vi med att gå på bio.. Ice age 4..
 
Filip var så nöjd då han fick använda sitt presentkort han fick när han fyllde år.. Bjöd till och med pappa på godis.. ;-)
 
En tur ut i skogen tog vi också.. Blåbär och ett gäng smultron fick vi till..
 
 

Vi var ju dock inte helt utrustade för en skogsvända.. Emma som synes i foppatofflor och shorts.. Jag hade faktiskt stövlar på mig ( efter gräsklippning ) men korta shorts så vi blev allihopa redigt bitna av mygg och broms.. Usch och fy!
Men vi fick ihop tillräckligt för att göra en blåbärspaj som vi åt dagen efter..
 
Så.. Det var i alla fall en början..
 
Puss å hej
 
0 kommentarer