Tisdag ( ?? )

Visst är det väl tisdag..? 
Jag var HELT övertygad om att midsommarafton är på lördag, men jag har blivit överbevisad och har nu då förlorat en hel dag....

Igår var jag på ackis och tog min första spruta.. Det var en väldigt pedagogisk sköterska och jag fick träna tre gånger på att:
* tvätta händerna
* ta sprit på en tuss och tvätta området
* ta sprutan - ett klick, två klick - klart! Räkna till fem - färdig!
* sätt på korken och kasta

Till slut fick jag dra ner brallorna och ta sprutan på riktigt..
Det gjorde ont...... 

Sen beklagade sköterskan så mycket att hon inte hade hello Kitty plåster eller liknande och så fick jag lite mera information..
Jag kommer behöva ha ett intyg med mig när jag reser ( och det händer ju jätteofta!! ) pga sprutorna, men annars hade jag koll på allt..
Jag har ju googlat kan man säga.. Läst sidor på engelska oxå..

Nåja.. Nu är den första sprutan tagen och jag ska ta dem varje måndag.. Än så länge går det bra, jag fick ingen allergisk reaktion på vägen ut så det här ska nog bli bra! 😜

Idag var en ny dag.. Eventuellt en tisdag då.. 😉
Ännu en vända in till stan stod på schemat.. 
Johanna kom tidigt i morse, typ kvart över åtta.. 
Typ världens bästa Johanna.. Hur många andra 22-åringar ( eller överhuvudtaget ) ställer utan tvekan upp på att vara barnvakt till fem och en hund..?! ❤️

Efter att tvätten var vikt satte jag mig i bilen och åkte in till stan.. Hittade parkering närmast och steg in på Ragdolls.. Träffar min "gamla" frisör som var där med sin bebis ( gud så söt ) innan jag fick sätta mig.. 
Tre timmar senare går jag ut utan utväxt och med tre cm kortare hår..



Efter att Johanna sen åkt hem så rullade jag köttbullar..
Köpte köttfärs på citygross igår som jag var tvungen att använda idag så det var bara att bita ihop och rulla det..



Till det blev det stuvade makaroner.. 👍🏻

Nu tittar jag på fotbollen och har lyckats svälja min ena kula till tungan.. Har inga andra, men hittade en navelpiercing och kulan passade till min stav så det får duga just nu..
Men så jävla störande!

Hittade ju en sida på nätet och skickade efter bla två nya stavar till tungan som jag stoppade i direkt.. Hade infektion på infektion i två månader innan jag gav upp och satte i de gamla stavarna..
Men jag behöver ju nytt.. Både stavar och speciellt nu kulor..

När jag var på stan sist gick jag till Darkwell som skulle öppna 12, halv ett hade ingen kommit och ingen svarade i telefon så då gick vi därifrån.. 
Det är annars enda stället jag vet om..?

Nog om min tunga..



Jag har en vovve som är så orolig här hemma.. Jimmy är ute och håller på med crossen och Flox tycker det är sååå jobbigt när inte alla är samlade..
Mitt mongo! ❤️

Nu är det snart andra halvlek, ska springa på toa bara! 

Tack gode gud att man slipper Zlatan i landslaget nu!!! 👏🏻👏🏻

Puss å hej
0 kommentarer