Skolbuss

Redan igår fick Oskar och Lukas åka skolbuss till skolan på morgonen, men idag var det premiär för Filip och Tindra oxå.. 

De åkte även hem med bussen.. 

Det var en märklig känsla i morse att sätta dem på bussen.. 😳
Att inte ha den kontrollen att veta så de går in när de ska.. 
Kontroll-freak som man är så är det lite jobbigt att släppa den delen..
Samtidigt så behöver de få känna sig större, ta ansvar.. 

Vi bor ju på så sätt att det är svårt att låta dem göra som alla andra i deras ålder.. Det går inga vanliga bussar hem till oss, inte ens i närheten av oss så de blir väldigt låsta med skolbussen..

Vi har aldrig lämnat dem hemma själva.. Att bara åka iväg till affären och köpa mjölk tar en timme fram och tillbaka.. 

Så småningom så kommer Oskar och Lukas få vara hemma ett tag själva.. De dagar de går till tre när jag jobbar.. Då är jag hemma en och en halv timme efter dem..
Men det blir senare.. I vår kanske..?

Jag ska ställa mig och göra hamburgare nu tänkte jag.. Jimmy verkar dock bli sen så ska ringa och kolla läget innan jag sätter igång..


Mina fina 😍

Puss å hej

0 kommentarer