Slut på "semestern"

Eller egentligen är det slut på föräldraledigheten fr.o.m. i morgon.. Då är det dags att jobba igen.. Som vanligt ska det bli skönt att komma igång igen.. 

Jimmy har semester en vecka till så barnen är fortsatt lediga.. 

I går tog jag med mig barnen, mötte upp Mimmi, Jerry och hennes barn och så åkte vi till Åland..


I väntan på att få åka på båten..

Vi prickade in heeeelt rätt dag med strålande sol och varmt! Det blåste mycket, men det var bara skönt.. När vi väntade på båten så började det komma moln och bli lite kyligt så perfekt att åka hem.. 



Till och med jag var i och doppade mig.. TVÅ gånger! Klart man ska bada i havet för att maximera solbrännan.. 😉 


Vi hade med oss lättare lunch och sen fikade vi..


Stod på fredagkvällen och bakade, muffins och kanelbullar..
Mimmi hade meloner med sig!

Ungarna badade inte så mycket, men satt i vattnet och byggde kanaler och grejer.. 



Emma och Casper smörjer in sig..
Jerry fick Emma i knä, då var han nöjd...
När han sen oxå fick Tindra i knä var han ÖVERLYCKLIG! 😂🤣😊

En mycket trevlig dag! 


Båten var dock en jättebesvikelse.. Fanns knappt någonting att köpa.. Godis var snudd på helt urplockat, öl fanns det knappt heller.. Jättedåligt! 

Det var skönt att komma hem, tvättmaskinen snurrar för fullt.. Just nu tvättar jag tvättmaskinen efter en massa gräs och sand.. 

Puss å hej

0 kommentarer