Inte min bästa vecka som hundägare och mamma

Jag har ju skrivit om Sandy.. Älskade byracka..! 

(null)

När det gäller henne fick jag flertal gånger höra "hur kunde du?" av min man.. Och jo.. Det har jag frågat mig själv oxå.. Tack och lov att allt gick bra!! 

Dagen efter ( !!!!! ) så händer nästa grej.. 

När vi stod och lagade mat så hör vi plötsligt jordens skrik och gråt.. Springer ut till hallen dit Tindra precis kommit.. 
Hon och Oskar har krockat med varandra på cyklarna, Tindra har ramlat och har riktigt ont i sin axel.. 
Den bara hängde.. 
Vi åt mat och inspekterade fröken konstant.. 
Hon kunde röra armen lite grann så axeln var inte ur led! Hon tyckte själv att det kändes bättre redan så vi beslutade att avvakta till dagen efter.. 

På natten hade hon jättesvårt att sova och fick komma in till oss..

När vi gick upp var klockan halv tio och det fanns inga tider kvar till vårdcentralen.. 
Hon kunde röra armen pyttelite bättre, men så fort hon lyfte armen uppåt eller utåt så grät hon.. 

Ringde 1177 där det var fullt.. 🙄
Ringde då till akuten i Östhammar och fick en tid dit 20.30.. 
Jag och Tindra åkte dit.. Vi satt där i två timmar för att få träffa en läkare som inte kunde något om barn så vi var tvungna att åka in till Uppsala istället.. ?! Fick en mitella av en sköterska.. 

(null)

(null)

 
Vi var hemma halv elva.. Tindra stupade i säng och sov hela natten.. 

Hade de inte kunnat sagt att det inte fanns en läkare på plats som kunde titta på henne..? Hade ju kunnat åkt direkt till ackis då.. 🙄

Idag ställde jag klockan på halv nio.. Hade fått ett sms av världens bästa moster som erbjöd sig vara barnvakt.. Jimmy jobbade och hade Sandy med sig.. 

Jag och Tindra åkte in till stan och Anki åkte hem till oss.. 

Vi var på plats halv elva och då var vi ensamma i väntrummet.. 
Efter vi fått prata med sköterskan så var det relativt fullt i väntrummet.. 
Vi var näst på tur till doktorn.. 

Fick vänta ett litet tag innan en jättegullig läkare kom och ropade upp Tindra.. 
Han var superduktig med henne.. Klämde och kände.. 
Förmodligen var nyckelbenet brutet.. Gör en röntgen bara för att utesluta annat.. 

Tindra fick en glass och jag fick en karta.. 
Ner till röntgen där vi oxå var helt ensamma..
Fick komma in efter ett tag.. Tindra fick tråckla av sig tröjan och lägga sig på britsen.. Hon slet och drog i min stackars skrutta och bilder togs.. Sen fick hon ställa sig upp och ännu fler bilder togs.. Hon vände, vred och böjde på Tindra.. Såg hur ont hon fick stackaren.. 

De på röntgen sa åt oss att sätta oss där och vänta så de skulle se att bilderna blev bra.. 

Vi väntade och väntade.. Efter 25-30 min kom de och sa att bilderna blivit bra och att vi kunde gå upp till akuten igen..
Lättare sagt än gjort..! 😂 Men till slut kom vi tillbaks till rätt ställe..! 

Sa till att vi var tillbaka och 10 min senare kom läkaren med en bild i handen..

(null)

Hon har brutit nyckelbenet..... 
Små frakturer syns inte på röntgen, men Tindras syntes.. Benet är inte helt av, det är en rejäl spricka, men det klassas ändå som brutet. 

Tio i ett satt vi i bilen igen så det gick ändå förvånansvärt fort.. 

Vi åkte till McDonalds och Tindra fick ett happy meal och sen en glass.. 

(null)

Min älskade sötnos vad hon måste haft ont.. Och har!! 

Nu ska hon ha armen i mitella i 2 veckor, får inte vara med på gympa i 3-4 veckor och hon måste vara jätterädd om armen.. Så länge hon har den i mitella får hon inte använda armen.. 

Och vi ska till Danmark på onsdag.. Göteborg på tisdag.. 


0 kommentarer