Långtids-EKG

Efter min ablation så känner jag av ännu mer hjärtklappningar än innan, plus att hjärtat beter sig konstigt..

Fyra veckor efter ablationen så ringer från hjärtmottagningen och berättar att de gjort fel vid min utskrivning.. Det missades med saker/info.. Suck! 
Fick då iaf chansen att berätta om hur hjärtat beter sig.. 
Det skrevs remiss för långtids-EKG och i tisdags var det dags..

Hon berättade att jag kunde ha bh:n kvar på mig, men att jag då inte fick/kunde ta av den på 48 timmar så jag tog av mig den.. 

Hon tvättade, med sandpapper kändes det som, och sen hade hon på sprit.. Trodde huden brändes bort..! 😖😖
Sen satte hon på klisterlapparna.. Och så fick jag en nätbrynja på mig som skulle hålla sladdarna på plats.. 


(null)
Så jäkla sexigt! 😝

Jag stod ut med brynjan ett dygn, sen tog jag av mig den eftersom den gjorde ont.. 


(null)

Så då gick jag sladdarna fritt.. 

Jag hade EKG:t i 48 timmar och kände inte av ett enda "fel" med hjärtat.. 

När jag sen tog av det, inne på toaletten på Ica maxi 😂,  så fick jag såklart en hjärtklappning.. 🙄

Jag hade sår under där lapparna suttit och dagen efter så började det klia...! Och klia! 
Höll på att klia ihjäl mig.. Klart jag inte tålde limmet..! 🙄
Jag fick utslag överallt där tre av lapparna suttit.. 

(null)
Syns inte så bra där.. 

Som tur är så har jag ju ett gäng ungar som misstänkt varit allergiska ett flertal gånger så jag har rätt många olika allergimediciner.. 
Tog två aerius och det slutade klia riktigt snabbt.. Tack gode gud!! 🙏🏻🙏🏻

Nu väntar jag på att få komma tillbaka till hjärtmottagningen för att diskutera mitt EKG..  

Puss å hej
1 kommentar
Anonym

Ska man slänga de blåa lapparna?

Svar: Ja, det gör man..
Marina Lennflod