Vab

I måndags tog jag med mig barnen och gick på bio! 
Jag hade ju sagt att vi skulle gå på bio under jullovet..!!
Vi kom iväg 20 minuter senare hemifrån än vad som var planerat.. Bion började 12.00.. 12.00 parkerade vi bilen och nästan sprang till filmstaden.. Frågade om vi skulle hinna köpa godis, vi hade sex minuter på oss.. 🙏🏻
En kassa öppen och hamnade sist, fem före.. Tick tack, tick tack.. 😬 Men som ett mirakel så öppnade de en till kassa, skyndade dit och kom först! 😃👍🏻
Vi satte oss EN MINUT innan filmen startade! 😅
Vi tittade på Sune vs Sune.. Den var okej.. Barnen tyckte den var jättebra och det var huvudsaken! 

(null)

Efter bion åkte vi till gimo och deras ishall.. Skridskor skulle vi åka! 
Snörde barnens alla skridskor så hårt jag kunde och släppte ut dem på isen.. Tittade ett par sekunder på dem och satte sen på mig mina skridskor oxå.. 😬

(null)

(null)

(null)

Hade ingen hjälm och barnen var bekymrade.. Jag med!! 😂
Men det gick bra! 👍🏻
När vi hade åkt en timme så kom Jimmy.. Snörde om alla skridskor.. 🙄 Men det var bra då det gick bättre sen för dem att åka.. 

När vi kommit hem och maten var avklarad så fixades det naglar.. Klippning och målning.. 

I julklapp fick tjejerna hår"färg" av oss.. Rosa och lila.. Toning som försvinner efter ett par tvättar.. Har rådfrågat min frisör och det var okej! 
Emma fick lila och Tindra rosa.. Blev lite kvar i flaskorna så Jimmy fixade mina toppar..! 

(null)

(null)

(null)

På Emma syntes det knappt då hon är mörkare, men Tindra fick rosa hår och mina toppar blev lila! 😂😬😅

(null)

Natten till tisdagen och skolstart så hostade Tindra heeeeela natten.. 
Hon har haft hosta ( enbart ) i ca två veckor, men ändå varit okej..
Men nu såg hon allt annat än okej ut.. 💔

Ringde jobbet ( jobbar tis-fre ) och bokade sen en tid till doktorn.. 
På vårdcentralen charmade hon alla.. 
Stick i fingret och lyssna på lungorna.. 
Början på lunginflammation blev domen.. Medicin skrevs ut och vi gick till apoteket.. Där de såklart inte hade allt hemma.. 🙄
Både av sköterskan och hon på apoteket fick Tindra höra att hon hade ett passande namn.. 😍

(null)

Så ja.. Fyra dagars jobb blev fyra dagars vab.. Och Tindra som vill till skolan.. 

Igår plockade vi bort alla tomtar och granen och idag har vi bytt ut stjärnor/ljusstakar mot lampor.. 
Gardinerna ska oxå bytas, men vi får se när det blir.. Måste ju va plusgrader så jag kan putsa fönstren och nu är det minusgrader.. 👎🏼

På lördag har vi kalas.. Då blir mitt minsta hjärta hela sju år..! 😳

(null)

Önskelista har hon skrivit och även själv skrivit ner vad hon vill ha för fika.. ❤️

(null)

Nej, nu har jag suttit länge nog.. Håller på med tvätten så ska ta och vika allt som är klart! 

Puss å hej
0 kommentarer