Inskrivning inför operation

Hade tid kl 9 och hur fort jag än körde så var det så sjukt mycket lastbilar och sniglar på vägen..

Kom fram fem minuter sent, men fick höra av sköterskorna att det inte gjorde något..

Blev uppropad efter tio min och fick komma in och ta blodtryck, temp och syreuppsättning..
Fick veta att jag skulle träffa en sköterska och en doktor och sen narkosen halv tre....!
Då var klockan alltså halv tio... 🙄

Fick sätta mig i dagrummet och var glad att jag fått med mig en bok iaf..

Efter ett par lästa sidor insåg jag att jag läst boken förr...! 😔🔫

Letade reda på en sköterska och frågade om jag fick gå ner till cafeterian och det fick jag..

Köpte två mackor, en Cola och två korsordstidningar..

Vid kvart över tolv sen fick vi lunch.. ( det var jag och en tjej till )

Var faktiskt helt okej..

Vid ett kom det en sköterska och tog blodprover..

Kvart över ett kom doktorn..
Fick veta vilken typ av operation det kommer bli och sen gjorde hon en gynundersökning.. ( en av de sista! )

Jag kommer opereras av en robot genom titthål där de tar ut livmodern nedifrån..

Tjugo i två sprang jag ( eller inte ) ner till bilen och fixade mer parkering..

Halv tre sen fick vi gå ner till narkosen..

Det hände alltså ingenting från 9-13.. 💣

Nere hos narkosen fick jag komma in sist såklart.. Kvart över tre..
Får katetern insatt när jag sover och eventuellt oxå borttagen då beroende på hur allt går..
Det var det enda jag undrade över..

Behöver inte komma tillbaks förrns på måndag morgon vid sex-halv sju tiden.. Fick med mig ett lavemang hem och så ska jag duscha två ggr innan jag kommer tillbaks..

Vi är två som kommer opereras av roboten och det var ingen som kunde se turordningen, men min operation beräknas ta 90 min såg jag sen på Mina vårdkontakter.. 😉

Fick äntligen åka därifrån vid halv fyra..

Nu är det bara operation kvar..! 🎉

Puss å hej

0 kommentarer