Ablation 14/11

I förrgår ringde mobilen när jag var i stan.. 
Jag hade lämnat hyrbilen och hämtat Matts bil som vi får låna.. 
På agendan stod tandläkare med Lukas och sen hem..
Men så ringde mobilen.. Det var från ackis, hon undrade om jag kunde komma på inskrivning och operation dagen efter ( igår )..
De hade skrivit på remissen att det skulle snabbas på och de hade fått ett återbud..
De ville att jag skulle komma mellan 2-3.. Lukas hade tandläkare 14.20 i Alunda.. 😬
Jag fick dispens så jag kunde komma 15.20..

Efter en massa bök så ordnade allt sig.. Tack vare Emelie och Jimmy.. Tack! ❤️

Igår var det alltså dags.. Jag skulle vara på plats senast 8.. Hade tid för operation 9.30.. 
Min kära kusin - Johanna körde in mig till ackis så jag var på plats 7.45..

8.30 kom de och hämtade mig.. Jag fick byta om och lägga mig i sängen.. Blodtryck och puls.. 
Sen kommer de och säger att det är omkastat i schemat.. Jag skulle göra ultraljud kl 10 och sen operationen kl 13.. Suck!

(null)

(null)

(null)

Jimmy och Emma kom.. De följde med på ultraljudet innan de var tvungna att åka.. 

11.30 kom de och sa att operationen skulle bli av 12.30.. Jag fick två alvedon och vid 12.15 så rullades jag bort till arytmilab.. 
Där fick jag byta säng och blev lagom uppkopplad.. Sladdar överallt! 

Sen så började de.. Fyra kardiologer var där plus en massa sjuksköterskor..

De började med lokalbedövning i vänster armveck och gick sen in där.. 
Det gick bra, jag kände trådarna hela vägen till hjärtat.. 😬 Dock så lyckades hon inte haka fast i hjärtat så katetrarna drogs ut..

Ljumskens tur.. lokalbedövning.. 
De försökte i nästan en timme, men de kom inte in.. Det gjorde ont och det ska det inte göra.. 
Efter att alla hade försökt så sa de till varann "vad gör vi?" Kändes bra... 😬😬
Det hämtades ultraljud för att kolla varför de inte kom in.. Den sattes igång och precis DÅ lyckades ena läkaren komma in.. 😃

Från ljumsken så kände jag inga katetrar.. De tog sig till hjärtat och hakade fast.. Hjärtklappningar startades för att ta reda på var mitt problem satt..

Varje gång de startade en så började jag hosta ( förkyld ) och då började blodet spruta ur alla hål de gjort.. Så en fick stå och trycka emot hela tiden.. 

Massa mediciner sattes in för att jag själv skulle starta en hjärtklappning.. 

Sen så skulle de bränna.. Det skulle ta 40 sekunder och jag fick INTE hosta under tiden.. 😬
Det blev SÅ varmt! Det kändes som om det brann i hela bröstet.. Obehagligt så det hette duga, men det gjorde inte ont.. Det var bara brännhett..! 

Efter det så väntade man 30 min innan man försökte starta hjärtklappningar igen för att se så de hade fått bort problemet..
Det lyckades! Det satt i högra kammaren i hjärtat.. 

De drog ut allt och såg till så jag inte blödde.. Det gjorde jag.. Det trycktes och trycktes och till slut fick de stopp på det..
Fick stränga order om att trycka emot varje gång jag hostade..

Blev hämtad av två stycken uppifrån avdelningen jag skulle till..

Under två timmar var det sängläge.. Första timmen fick jag varken lyfta huvudet eller benen..

Det gjordes kontroller en gång i halvtimmen.. Blodtryck, puls och kolla ljumsken..

Första kollen klarade jag.. 😃 Andra och tredje kollen så blödde jag i ljumsken.. Utökat sängläge..... 😣😣

(null)
Sandsäck lades på för extra tryck..

Sen slutade det blöda igen.. Anki kom med hamburgare och satt där med mig.. ❤️
Jag skulle få testa att gå på toaletten, var SÅ kissnödig..! 
När jag svängde benen över kanten började jag blöda igen.. Men det kom bara lite så jag fick lov att gå på toa.. 😍

Sen vid kl 20 så fick jag åka hem..! 😃 De kom och drog ur infart, kopplade loss EKG.. 

Lite humor är det allt..!

(null)

I armen till höger satt min infart, där fick jag ett stort bandage.. 
I vänster arm gick de in med katetrar upp till hjärtat ( !! ) - där fick jag inte ens ett plåster.. 😂😂

Anki och Leffe körde hem mig och gud så skönt det var att se Jimmy..! Stackaren som varit såå orolig för mig.. 💔

Jag har väldigt ont i ljumsken, men jag blöder inte iaf.. Tror jag! Vågar inte lyfta och kolla, men det är inte blod igenom iaf.. 👌🏻
Jag känner mig "trött" över bröstet.. Svårt att förklara.. 

Nu kan det bara bli bättre! 😃

Puss å hej
0 kommentarer