4 timmar

Jahaja.. Fyra timmar kvar tills de är dags för dagishämtning..
Och jag har ingenting att göra..

Tvättmaskinen är igång, diskmaskinen är igång, jag har duschat, fixat i köket och till och med fått i mig två varma mackor..
Jag har ju mina listor att gå efter, men de är ingenting på dem som passar i tid eller liknande..

Kanske borde börja med att klä på mig.. Kan ju inte gärna gå till dagis i morgonrock så småningom..

Idag efter dagishämtning så har jag planer på att svida om grabbarna till tomtenissar och även Tindra i tomtedräkt och försöka få till årets julkort.. Plus så jag även kan bli klar med almenackorna..
Så ja.. Så rolig ser min eftermiddag ut..

Igår efter hämtning från dagis så hade det inte varit läge för korttagning, de är ett som är säkert..
Filip gallskrek efter sin jäkla napp, Lukas pep som jag vet inte vad över att Oskar ville ha ljusstaken tänd i lekrummet ( ??! ) och även Tindra skrek.. 3 av 4 barn lät illa med andra ord.. Hade kunna kastat ut dem allihopa.. Men de hade ju inte varit så lyckat.. Fick tyst på dem till slut och kunde laga mat och även ge Tindra mat.. Hon hade annars en sån dag igår där det bara dög att vara hos mig.. Hon ville inte gärna ligga i sin säng.. Eller ja, det började på eftermiddagen..

Idag mår vi bättre, jag och tjejen.. Min ögoninflammation är praktiskt taget helt borta och även Tindras verkar vara på väg bort..
Hon har inte fått någon hostmedicin på morgonen för jag tycker inte att det behövs och det är framsteg!
Bara för det så börjar hon hosta nu..

Jag tycker så synd om henne.. Hon har nästan varit sjuk, halva sitt liv.. Ja, utanför magen i alla fall.. Stackarn.. Hon tittar på mig när hon hostar, precis som om jag borde ta bort hostan från henne.. Känns hemskt att hon ska behöva vara så pass förkyld redan nu..

Ska mata henne nu.. Hon börjar vakna..

Puss å hej
0 kommentarer