Söndag..

Ja.. Grattis alla som arbetar och jag beklagar till alla som har små barn till att det nu i natt blev vintertid..
Våra barn hajade inte alls grejen med att sova en timme längre..
Halv sex vaknade Filip och sex gick vi upp.. Inte trevligt över huvudtaget.. Men men..

Men ja, tack vare det så var jag klar med kakorna jag skulle baka till Anki vid halv nio i morse.. Choklad och kanelkakor.. Hon gjorde en beställning häromdagen som hon ska ha med till jobbet i morgon.. Det ska bli bullar oxå..
Skulle börja med dem nyss, men märkte när jag höll på att plocka fram allt att jag inte har nån mjölk hemma så då skiter det sig rätt rejält..
Får helt enkelt vänta tills Jimmy kommer hem..

Han är i Rimbo och hämtar en Hästens madrass till vår säng.. Inte illa! Så vi får se om det blir nån skillnad att sova i natt.. Han ringde för ett litet tag sen och berättade att han är på väg hem så han borde va hemma inom en timme max.. Mig tar det 45 minuter för så det borde inte så mycket längre tid för honom..

Igår var vi ute hela förmiddagen.. Jimmy höll på med sin bil, extraljus och spolarvätska och jag fixade i garaget och ute.. Så nu är den enorma skräphögen uppdelad i brännbart, plast, el och keramik i sopsäckar så det blir lättare att få skiten till tippen.. Så det ska jag nog roa mig med på onsdag och torsdag när det är öppet här..
Fixade även till resten här på framsidan inför vintern.. Nu är det bara kvar att bära in bord och stolar i garaget, men det får vänta tills det är rent där inne..

Igår när vi skulle äta så fick Tindra ligga på golvet för hon ville inte vara själv.. När jag hade ätit klart så tog jag upp henne och satt med henne i famnen.. Jag är övertygad om att hon log mot mig, även Jimmy tyckte det såg ut så.. Om inte annat så log hon med hela ögonen.. Ett magknip ser inte ut sådär.. Skit söt var hon..

Nu ska jag gå och ta upp grodan.. Hon har hicka och gillar inte att ligga själv då.. Filip sover fortfarande så det är skönt.. Då slipper han bli sur för att jag har henne och inte honom i knät.. har jag en jäkla tur så vaknar inte han förrns Jimmy kommer.. Det vore såklart det mest optimala, men sån tur han man ju knappast..

Nä.. Tindra var det..



Puss å hej
0 kommentarer