Bad

Igår var tanken att mamma och Johanna skulle komma hit och så skulle vi gå ner till landbadet här i Alunda..
Grabbarna fick ledigt från dagis..

Nu blev det inte så utan landbadet öppnade inte förrns vid elva och småbarnsmamma som man är så tyckte jag att det var alldeles för sent.. Jag vill gärna vara på badet klockan nio, äta lunch/pnicknick enligt Oskar vid elva, bada lite till för att sen åka hem..

Så vi gjorde i ordning matsäck, packade in allting i bilen och sen åkte vi till Björklinge och badade istället..
Vi var där strax efter nio och stannade till halv två typ..
Jag såg nån jag inte ville se så då åkte vi hem, vilket hade varit lagom i vilket fall som helst..


Lill-stumpan ursöt i baddräkt..

Tindra tog jag med mig ner till vattnet ett par gånger, hon fick bada fötterna, men när jag försökte doppa rumpan i vattnet så protesterade hon, så hon fick mest vara på filten.. Mamma fick henne att somna i vagnen två gånger vilket var imponerande då hon inte längre vill sova i vagnen.. Men skönt att hon lyckades!


Lukas och Filip leker vid vattnet..


Oskar, mamma, Johanna och Tindra.. Att både mamma och Johanna gäspar bjuder jag på.. =)

Alla tre grabbar badade som tusan innan de fick lunch, sen blev Filip trött så han höll sig mest uppe på land med mig och Tindra.. Oskar simmade.. Han var så söt så med sina arm"puffar".. Han gjorde helt rätt med händerna, men benen hade ingen koll på så de bara fäktade han med, men han höll sig flytande..
Han älskar att bada.. Även Lukas badade riktigt mycket, men lekte mest vid vattenkanten..

Vi lämnade Oskar hos mamma eftersom han hade en ögontid på Ackis idag som jag aldrig hade lyckats med själv så hon har varit in med honom och är på väg hit nu..
Det gick riktigt bra hos läkaren.. Skelningen har blivit mycket bättre, samt även ögonen.. Istället för att han de sista två gångerna har fått byta glasögon till ännu starkare styrka så har min mamma nu varit på Synoptik och beställt två par med mycket svagare glas..
De han har haft har varit alldeles för starka, så det var jätte kul att höra!
Skelningen ska vi hårdträna med lapp en timme om dagen så får vi se vad som händer.. Han skulle tillbaks dit i augusti - september så får vi se om någonting har hänt..

Ikväll ska jag jobba igen.. Roligt! Jag gillar mitt vikariat.. Jag trivs med att få hjälpa och prata med äldre.. Så ja, det ska bli skoj!

Men nu måste jag sätta mig med uppgiften till skolan som ska vara inlämnad senast söndag.. Slutexamination på måndag med så måste träna lite.. =)

Puss å hej
0 kommentarer