2012 januari - mars

Januari började med en mamma som var minst sagt less på att vara gravid, ont mest hela tiden hade jag, men jag var ändå glad över att få komma till januari..
Den 12:e januari vaknade jag och kände att nu var det nånting på gång, idag skulle det nog sätta igång..
 
sista magbilden från den dagen..
 

Vi åkte in till förlossningen på kvällen när övriga barn var duschade och lagda och 23.04 föddes världens finaste lilla Emma.. 3750 gram och 51 cm lång..
 
 
Det var en till liten tjej som legat i magen och livet som 5-barns mamma var relativt lugnt.. Mycket tack vare att Emma var/är så himla snäll.. Tindra var riktigt svartsjuk ett tag i början och skrek som en stucken gris så fort jag höll i Emma, men hon vande sig efter ett litet tag..
 
Filip fick komma till läkaren för en remiss till öron-näsa-hals..
Oskar var på ögonmottagningen och var super duktig!
 
Lukas och Oskar åkte skridskor, Lukas för första gången och de var jätte duktiga!
 
 
Februari började med 3-års kalas för världens finaste Filip!
 
 
Han fick massor av verktyg och lyckan var total!
 
Tätt därefter så fyllde jag 27..
 
 
En månad innan jag fyllde 21 fick jag Oskar och en månad efter jag fick Emma fyllde jag 27.. Nu är det dock slut med barn, vi är super nöjda med de vi har och ska fokusera på dem!
 
Tindra och Emma spenderade mycket tid med varandra då grabbarna gick på dagis, Tindra var svartsjuk och hade en riktig svacka där ett tag, men hon tyckte ändå om sin lillasyster..
 
Jäklar var mycket som hänt på bara ett år!
 

En av mina absolut bästa vänner fick sitt första barn i februari efter akut kejsarsnitt.. Jag satt hemma och väntade spänt på uppdatering och det blev en liten, ursöt Emil som kom!
 
Linda och jag för en herrans massa år sen!
 

Lukas skaffade sig, även han, riktiga kompisar som han började leka med utanför dagis och det var ju såklart jätte roligt för honom, om än dock en aningens svettigt för mig med ytterligare ett extra barn.. ;)
 
Första kortet på alla fem tillsammans togs..
 

Mars började med magsjuka här hemma.. På Oskars födelsedag den 2:a mars så blev det hans tur, stackaren..
 
 
Men ja, Oskar fyllde 6 år och skulle snart börja i skolan.. Han var inte alls nå sugen på det och det kändes hemskt att säga åt honom att han visst skulle göra det..
 
Dagen efter Oskars födelsedag firade jag och Jimmy 5-årig bröllopsdag.. 5 år som gifta, det hade man inte kunna trott för ett par år sen! ;) Vi firade genom att i mitten av mars åka och titta på Top Gear Live i Globen tillsammans.. Det var jätte häfitgt och jätte skönt att få göra nånting, bara han och jag!
 
 
 
I mars hämtade jag ut min systemkamera en kväll så Jimmy och Bamse fick ställa upp som modeller tills dagen efter då barnen vaknade.. Lyckan var total! =)
 
 
Både Tindra och Oskar skaffade sig riktiga humör och uppkäftighet var bara förnamnen på dem båda.. =)
 
 
Emma växte och första leendet kom..
 
 
Oskar var ute och cyklade mycket med grann-grabben och en dag så cyklade han omkull och slog sig.. På fingret, det såg riktigt illa ut, men efter en sväng ner till vårdcentralen så blev det bättre!
 
 
Fortsättning följer i morgon.. =)
 
Puss å hej
 
 
 
 
0 kommentarer