Baka

Idag blev vi lovade regn för ett par dagar sen.. Halleluja..
Det var dock inget annat än tomma löften för inte tusan är det något regn här inte.. ( Det skulle verkligen behövas: Gräset är gult och hårt och fan, trädens löv är gul/röda och på väg att trilla ned! )
 
Men i alla fall så tänkte jag då att vi skulle ha en bak-dag..
Vi har precis kommit hem från Ica.. Det är lite halvsvettigt att ha med sig alla in, men det gick!
Jag blir lite imponerad av deras utbud för Tindra.. Kvantum inne på Gränby finns det oxå på, såklart, men tyckte nästan att det fanns mer här! Det gillas!
 
Vi ska baka muffins, chokladbollar, snickerskakor och bullar tänkte jag..
Snickerskakorna tycker Tindra ändå inte om så då behöver jag inte ha dåligt samvete över det..
Bullarna är jag mest tveksam till då Tindra absolut inte tycker om havremjölken, ( hon är på väg att kräkas efter en klunk och ber om sitt vatten istället ) och det är rätt mycket mjölk i dem, men det var en halv dl socker mer så det kanske gör så att smaken försvinner.. Vi får se.. Jag ska försöka i alla fall!
 
 
Tindras mjölkfria chokladmuffins blev klart godkända av stumpan i alla fall, tre stycken fick hon i sig.. =)
 
Nä.. Sätta igång med förberedelserna!
 
Puss å hej
 
 
1 kommentar
anonym

Vill bara berätta att bakar man med havremjölk så blir det saftigare men det blir ingen skillnad på smaken :)