Kalas för Leffe

Idag har hela familjen varit hos Anki och firat Leffe som fyller år på onsdag..
Det bjöds på jordgubbstårta =) och grillad korv till middag..
Barnen fick bada i deras pool, men det var bara Oskar som gjorde det och jäklar vad han badade!!
Han och Linus ( min kusin ) badade, jag vet inte hur länge!
 
 
En riktig bad-kille det där! =)
Lukas och Filip var i, men de gick upp igen lika snabbt.. Dels så frös de så de hoppade, men jag tror även att det var lite för mycket vatten som gick för långt upp på dem för att de skulle vara bekväma..
 
Jag är irriterad.. Ännu en gång.. ;)
När jag kom till dagis i fredags så blev jag "tagen" av en av Tindras fröknar som ville prata med mig..
Fröken: Vi har diskuterat och jag ville fråga dig en sak.
Jag: Jaha?
F: Läser du fortfarande?
J: Ja, det gör jag. Kursen tar slut den 7:e.
F: 7:e vad då?
J: 7:e juli.
F: Ja, du vet att annars får du bara ha barnen 15 timmar.
J: Ja, det är jag väl medveten om.
F: Vad har du kvar i kursen?
J: Ett prov.
F: Men det har du ju sagt att du har gjort förr.
J: Ja, jag har ju läst flera kurser.
 
Och sen så kom det en annan förälder som ville prata..
Till att börja med, vadå VI?! Vad ska de sitta och diskutera om mig för?
För det andra så går barnen bara en vecka till innan de går på sommarlov ända fram till att skolorna börjar igen den 19:e.
För det tredje så har jag pratat med flera fröknar om hur det kommer bli i höst, att det då kommer vara 15 timmar som det ser ut just nu..
Och ja, självklart har jag gjort prov förr, en jävla massa prov eftersom jag har läst en jävla massa kurser, precis som jag har pratat med dem om!
Jag har inte utnyttjat systemet en enda gång!
Om det nu krävs en extra fröken för mina tre barn, som hellre vill ha semester så fråga mig bara om jag inte kan ha barnen hemma istället!!
Min kurs är slut den 8/7. ( hade fel med en dag ) Barnens sista dag är på fredag den 5:e.
 
Nä.. Jag har tänkt mycket på det och jag ska berätta för dem på måndag att jag kände mig illa tillmods av det samtalet.. Jag kände mig påhoppad, ifrågasatt och bara nej..
 
Nä.. Nu ska jag se om jag kan hitta något på tv:n och titta i min godispåse som fick följa med hem igår.. ;)
 
Puss å hej
 
1 kommentar
Becca

Ja säg till dem! De kanske inte uppfattade hur du tog det. Man vill ju inte känna sig påhoppad, det hade jag med gjort om de sa till mig på det viset.. Och man vill ju ha sina barn hemma så mkt det går men pluggar man går det ju inte, jag har allt försökt :P jag känner nu att jag har min pojk på dagis för länge men jag har inte så mkt val, jobbar är timvikarie som lokalvårdare och nu fick jag vikariat på heltid 5veckor i sommar då jag städar på ett köpcentrum här och då måste jag ta toaletterna på morgonen och sen vid 14-15tiden men jag brukar vara klar med allt annat kl12. Känns dumt att jag har 2timmar då jag inte gör ngt men ändå inte kan hämta pojken :(

Svar: Jo, jag ska göra det i morgon när den fröken är där igen..Hua, det lät inte som det blir mycket semester för dig eller.. =(
Marina