Sista april

Det vräker ner snö och blåser storm! Mindre roligt måste jag ju säga.. Raketer hör jag med, hoppas bara barnen inte vaknar.. 😁

När grabbarna var lämnade i skolan i morse så satte jag igång i köket.. Började med att göra marängen till dajmtårtan..



 När den va i ugnen så fixade jag köttet och la det i marinad och gjorde dumlekakor..



Medans dumlekakorna var i ugnen så gjorde jag klart dajmtårtan och skalade potatisar och gjorde potatisgratänger..
Den första blev klar vid halv ett så när vi kom hem från skolan igen var vi ute.. Jag tvättade bilen och barnen cyklade.. 
Klockan två var potatisgratäng nummer två klar och strax därefter kom Jimmy hem.. Vi gick in och käkade mellis och sen började barnen vänta på främmandet som kom vid fem.. Anki, Leffe och Linus.. Johanna är borta på egna äventyr.. 😉
Vi åt och så kom min bror oxå.. Sen så fikade vi och mös sen i soffan allihopa.. Alla fick plats - 11 personer! Underbara soffa!



Barnen va uppe ett litet tag extra, främmandet åkte hem vid kvart i åtta..?? Då fick ungarna duscha och gå och lägga sig.. Emma ratade vällingen nu på kvällen och åt en banan istället.. Stora lilla tjej.. ❤️



Jag tittar på pearl harbour och tänkte lägga mig efter den.. Ska jobba i morrn och på fredag innan jag är ledig jag oxå är ledig..

Puss å hej
0 kommentarer