Rolig fredag

Usch och tvi.. Från förra veckans superfredag till denna! 😝

Klockan ringde 45 min tidigare än vanligt så halv sex studsade jag ur sängen.. Väckte barn, hjälpte till med kläder, tandborstning och packande av ryggsäckar.. Kvart över sex så packades barn och hund in i bilen tillsammans med Jimmy och så lämnade han dem till fritids/dagis..

Jag styrde bilen mot Uppsala och ackis.. Hur kan man få för sig att köra en sväng med en EPA i morgontrafiken?? 🔫

Hittade parkering direkt 😳👍🏻 och gick in vid 70 och anmälde mig..
Satte mig och väntade på min tur.. 
Fick inte vänta speciellt länge innan det blev det..
Röntgen sen tog ca två minuter..!! 😒
Upp halv sex för en undersökning gjord på två minuter..! 

När det var klart så hämtade jag Flox och åkte till Johanna.. Tränade på att se andra hundar ( Freja ) och Flox var över förväntan..!! Han var så sjukt duktig!!

Mys 😍

Innan vi sen skulle hämta barnen så tog vi en liten promenad..
När vi kom till baksidan genade vi över tomten..
Plask plask plask lät det.. Vad i helvete..?!
Hittade orsaken till vårt extremt dåliga vattentryck..




Längst till vänster där så forsar det upp vatten från gräsmattan.. 😱

Ringde Jimmy och berättade som satte sig i bilen och kom hem..
Under tiden ringde jag runt och hyrde ut barnen..



Hämtade barnen och körde Lukas och Filip till min bror och Emelie..

Vidare till vattholma där jag först lämnade Oskar till mamma och sen tjejerna till Anki..

Tre timmar senare kom jag hem igen.. Till förtvivlan..... Det gick inte att gräva upp gräsmattan för hand.... 😟
Men..! Grannen hade ringt och en kille kom typ två timmar senare med en stor grävmaskin och hjälpte oss att gräva..

Sandlåda/pool/spa.. 😉

Jag lät de fixa med det där och gick in..
Hux flux stod Jerry i fönstret..!
In genom dörren kommer Jerry, Mimmi och deras supersöta valp: Mercedes..

Hundarna lekte, lekte och lekte nonstop typ i tre timmar medans jag fick sällskap..! 😊

Ute gick det inte bra.. De fick ihop allt, men när vattnet sen sattes på så läckte det.. 😁
Grejerna som behövdes verkade inte finnas nånstans på en lördag.... 😱

De var inte stilla en sekund! 😂

Jag och Jimmy la oss vid elva och vaknade halv nio..! 😂

Det togs reda på att i Solna fanns det sakerna som behövdes.. 
Satte oss i bilen och åkte, plockade upp Oskar längs vägen..

Sen vidare hem och sätta ihop allting.. 😁
Kopplingarna sattes ihop, Jimmy gick upp och satte igång vattnet och jag hade koll... 😁😳😱





Skulle det hålla..?!


Flox käkade vattenslang...

Det höll..!!!! 🎉🎉👏🏻
Den glädjen..! 

Jimmy satte sig i grävmaskinen och fyllde igen hålet..



Jag gick in och satte igång tvättmaskin och diskmaskin, torkade av köket, gjorde rent kattlådorna, dammsög och hoppade sen in i duschen..
Helt underbart..!

Leffe kom sen hem med tjejerna och Jimmy ska alldeles snart åka och hämta Lukas och Filip..

Så underbart att ha vatten!! 👍🏻😃
Vilken underbar släkt man har som hjälper till med barnen.. Tusen TACK!
Och vilken karl man har..!!
Från upptäckt vattenläcka igår till åtgärdat idag.. Underbara människa..!

Här förvisso på väg att länsa barnens chokladkalendrar.. 😂😘

Nu ska jag njuta av resten av lördagen!

Puss och hej
0 kommentarer