Stolt mamma

Jag jobbar i helgen så den här veckan har jag varit ledig igår och idag.. Konstigt med två dagar ledigt mitt i veckan.. 🧐

På onsdagar är det 6-års grupp på dagis så då går Emma dit, mellan 9-13. Igår var de och hälsade på i skolan inför hösten. 😳 Nästa gång ska de äta där.. När blev min lill-skrutta så stor? 😳
Jag åkte in på massage och passade på att handla innan jag åkte tillbaks till gimo för utvecklingssamtal nummer ett.. Emmas.. 
Hon är så redo för skolan! En väldigt snäll och omtyckt kompis som har lätt att leka med alla, hon har massor av kompisar. 
Det är så skönt med bytet från Alunda, när hon slutade där så hade alla hennes kompisar gått upp till skolan, hon hade ingen kvar i sin ålder.. Här har hon massor! Bara på hennes avdelning är de åtta stycken! 👍🏻

(null)


Idag har jag varit på akupunktur igen, Emma måttligt road..! 😂
Direkt efter så var det dags för utvecklingssamtal nummer två. Tindras!
Hon är sååå dålig i skolan och behöver nog gå om ettan sa fröken och skrattade och la sen fram olika saker Tindra gjort.. Tindra uppfyller målen för ettan med bravur, hon uppfyller målen för TVÅAN även där riktigt bra. Fröken har ett jäkla jobb med att hitta på nya saker till henne dagligen för att hon är så törstig efter mer, mer, mer!! 😂😂 
Jag visste ju det här...! Tindra som var så ledsen efter två veckor i förskoleklass för att hon inte fick lära sig nå nytt.. 😂❤️

(null)


Nästa vecka är det dags för Filips utvecklingssamtal. 

I morgon ska Lukas åka till farmor över helgen så han har packat nu på eftermiddagen. 

(null)
Skalman ska dock inte med!

Nu ska barnen snart kastas i säng och jag har mina spöken att se fram emot i kväll! 👻 Klockan tio börjar favoriten Andar-finns dom? 😃
Här hemma, idag hände det nå otroligt märkligt/farligt.. 
Jag gick för att skifta i maskinerna - tvätt/tork. Öppnar torktumlaren och möts av typ en halv rulle toapapper tillsammans med handdukarna...???? Jag kan omöjligt förklara det då bara Emma och jag var hemma.. Och hon når inte ens dit upp..! 
Det hade ju för Guds skull kunnat börja brinna! 😱

Nåja...

Puss å hej 
0 kommentarer