Min kropp

Om man fick och kunde så skulle jag på riktigt byta ut min kropp.. 
Jag är så fruktansvärt less på den... 
Det är helt sjukt att jag kvalar in i: vakna utan smärta - är jag död? 😳

Det senaste nu..
För ett par månader sen fick jag mensvärk.. Suck!
Det gick ett par veckor tills det dessutom kom blod när jag var på toa.. 
Men toppen! Bortopererad livmoder och ändå mensvärk och blod! 😣🔫

Gick så länge.. Tänkte att det måste ju gå över.. Det var inte blod hela tiden så det funkade ju ändå..

Tiden gick och jag fick bara mer och mer ont.. Mensvärken var vidrig, så ont i magen och bak i ryggen.. Blod då och då..
I januari satte jag mig på gynakuten.. 
Nya grejer hade tillkommit..
  • Svårt att kissa/alltid kissnödig
  • Svårt att skita
  • Skit kom ibland framifrån
Jag hade samma dag tid för att få mitt långtidsekg så det slutade med att jag inte hann komma in på gyn..
Jag fick en tid i början på februari..

Än en gång tillbaka till gyn..! 
Tur man blivit van att sära på benen för diverse gynekologer.. 🙄
En undersökning gjordes och allt såg  bra ut.. Tillbaks till Vc..

Bokade tid dit och fick träffa en bra läkare.. 
Han lyssnade, läste vad gyn skrivit och kände på magen..
Remisser skickades för röntgen av njurar och urinvägar och så skulle jag göra en cystoskopi = gå in med kamera i urinvägarna för att kolla urinblåsan..

På kvällen gick jag in på mina vårdkontakter och läste min journal... 

(null)

Jag fick en chock..! En riktig smäll på käften..!
Livet vändes upp och ner.... 
Googlade och läste och hade till slut planerat min egen begravning... Usch och fy vilken vidrig tid det var..!!
Jag fick tid för röntgen redan en vecka senare.. På löwenströmska i Väsby.. Jimmy följde med mig.. Min klippa! 😍

Röntgen gjordes.. Utan och med kontrast..

Sen fortsatte den vidriga väntan.. Svaret skulle faxas till gimo Vc vilket betydde att jag inte kunde se det.. 🤬
En vecka senare ringde min läkare upp mig för att berätta att njurarna såg bra ut! Ingenting avvikande hade hittats! 💃 Halleluja! ❤️

I måndags hade jag nästa tid.. Cystoskopin.. Jimmy följde med dit oxå.. 
Än en gång fick jag höra de orden jag verkligen avskyr.. 
Allt ser bra ut!

(null)


Fan vad jag grät när jag sen satte mig i min bil.. 😭

I fredags var jag ner till Vc för att lämna fler prover.. 11 rör blod togs, urinrör och bajsrör fick jag med mig hem under helgen att roa mig med..

I tisdags var jag tillbaks till läkaren.. 
Vi kom tillsammans fram till att blodet kan vara pga att jag haft urinvägsinfektioner - som jag inte märkt av och som kroppen själv har läkt.. Så blodet är ute ur bilden.. Allt jag kan blöda från så är kollat.. 
Min smärta däremot är inte okej.. 
Han skrev ut medicin mot magsår och suppar mot gallsten som jag ska testa.. Magsårsmedicinen varje dag och supparna när jag får mina anfall..
Han skrev remiss för ultraljud av lever och galla.. 

Mina blodprov hade visat lite låga värden på lever och sköldkörtel.. 

Som om inte mage/rygg räcker så har jag såklart åkt på hälseneinflammation oxå i främst vänster fot, men jag känner även av det i höger.. 😣🔫
Han skickade remiss till team olmed, skrev ut voltaren gel och bad mig boka tid till sjukgymnast.. 
Jag fick även med mig ytterligare ett bajsrör för att se om det fanns spår från magsår.. 

Hjälper medicinerna - bra.. Om inte blir det gastroskopi..

Där är vi nu....
Medicinerna hjälper inte... Smärtan sitter längst ner i magen över blindtarmen och högst upp i magen.. I ryggen sitter den på höger sida uppe precis vid de nedersta revbenen..

Jag har skrivit till Johan ( min doktor ) att medicinen inte hjälper så vi får se nu.. 

Aldrig ska det vara bra! 
1 kommentar
Anonym

🤥😕