Pottan..

Ja.. de rullar på.. Nu är Filip snart tre veckor.. Eller ja, snart och snart.. På måndag är han tre veckor..
Var och vägde honom igår.. Nu har han gått om sin födelsevikt och kvalat in på 4 kilos strecket.. Inte mycket, men lite i alla fall.. Nu väger han 4010 gram och sen har han växt en och en halv cm sen han föddes..
Alltid roligt att gå dit och väga.. Ska dit igen på onsdag och då ska Lukas oxå med för då ska han på ett och ett halvt års kontroll med vaccination och grejer.. Det ska bli riktigt spännande att se hur mycket han väger.. Och sen så småningom ska Oskar på 3 års kontroll..

Största nyheten idag är att min Oskar börjar bli riktigt stor.. Igår så bajsade han på pottan, fem minuter senare så kissade han på den oxå.. Han har vägrat fram tills nu, han vill gärna gå utan blöja, men han har kissat på golvet, men nu så gick han på pottan.. Han är så duktig så! Stora killen!! =0)

Nu är stor ligisterna på dagis.. Är jätte jobbigt att lämna Oskar för han blir super ledsen, helt hysterisk, det skär i hjärtat att lämna honom och gå därifrån när man hör hur han gråter efter en.. Men de jag tänker på är att han reagerar exakt likadant när jag ska hämta honom.. Men åt andra hållet.. Då ska han inte med hem istället.. Nä.. Han är speciell Putte..

Nu har jag gjort de jag skulle.. Anmält föräldrapenningen.. Skönt att ha de gjort, får se hur lång tid de tar innan den kommer igång.. Alltuid spännande att se hur försäkringskassan jobbar..

Puss å hej
0 kommentarer