Jäkla Anki!

Mm.. Detta var sista gången jag lyssnade på min kära moster..
Hon berättade för mig hur man skulle gå för att komma ner till centrum snabbast.. Förbi dagis, sen nån skogsväg, bad och sen skolan..
Just det!
I morse efter att vi lämnat på dagis så kom vi hem, Tindra låg och sov i vagnen och jag hade ingen större lust att lyfta över henne till bilstolen och ta bilen en kvart senare för att Ica öppnade då, så jag tänkte att jag skulle gå ner..
( Jag skulle ner till centrum för att köpa bananer, cigg och lämna in ett brev på posten )

Sagt och gjort.. Jag la ner brevet och plånboken i vagnen och gick ut igen.. Förbi dagis, ja.. Och sen vidare på vägen.. Hittade varken skogsväg eller bad.. Däremot så hittade jag Granngården, en skylt där det stod Alunda 3, jag hittade stora vägen ( 288:an ) med mera.. Till slut, efter många om och men så kom jag till centrum..

En promenad som enligt min kära moster tar, mellan tio min och en kvart tog för mig 55 minuter!!
Jag var så jävla svettig när jag kom in på de där jävla Icat så det va vidrigt.. ( fleecetröja och dunjacka va ingen hit!! )
Jag gjorde det jag skulle och gick sen en väg som jag vet tar mig hem.. Det tog en kvart!!

Men men.. Jag ska väl ändå tacka henne.. Jag fick mig en riktig långpromenad.. Motvilligt dock, men ändå.. =)

När vi kom hem så la jag Tindra i hennes säng och hoppades att hon skulle sova som hon brukar.. ( till tolv, ett ) men det gick inte.. Hon började med att äta och sen sket hon.. ( precis som hon gjorde igår kväll när vi alla lagt oss, två fulla blöjor )
Och sen så somnade hon och sover fortfarande.. Ska väcka henne snart så jag hinner amma och ge ersättning innan det är dags för att hämta på dagis.. Annars vet jag att det kommer krocka och det blir inte alls roligt..

Aja, nånting mycket roligare.. Jag hoppade in i duschen när hon sov och sen tänkte jag om jag skulle våga mig på att prova om jag fick på mig mina gamla jeans.. Jag tog chansen och provade och jomenvisst!!
Här sitter jag nu i mina jeans jag hade innan jag var gravid och de sitter lite små löst över baken så jag är överlycklig!!
Det är ändå nio dagar sen jag födde mitt fjärde barn!
Så då blev jag riktigt, riktigt glad så nu har jag till och med en snygg tröja och har även slagit på stort och sminkat mig.. Med mer än bara mascara.. =)
Riktigt, riktigt roligt!!
Nog för att jag fortfarande har mage kvar, men inte så jäkla mycket.. Det här ska nog gå att få bort..

De ringde mig från Österåkers kommun idag och frågade varför jag satt in pengar till dem.. ( ?????? )
1170 kronor.. Tog ett litet tag så kom jag på det..
Dagisräkningen är på 1170 och ska till Östhammars kommun så jag måste ha fått in fel där..
Typiskt, jag som för ett litet, litet tag trodde att jag skulle få pengar av dem.. Och det ska jag ju visserligen, men det är ju mina pengar som ska till rätt kommun.. Skit!
Tror det är dags att rensa bland listen på banken så jag inte lyckas med de där igen.. Kan ju bli jobbigt det! Himla tur att de ringde och förstod att det var nånting som var fel..

Nu ska jag göra nån nytta här hemma.. Och väcka Tindra så småningom..

Puss å hej
1 kommentar
Anki

Puss!!!!!!!!!! Träningsvärk??