Snart matning

Jag har en sån jäkla tur med mina barn!
Tindra, precis som de andra tre, sover hela nätterna.. Hon äter sista gången nån gång mellan nio och elva och sen sover hon tills jag väcker henne vid sju, halv åtta..
Hon har redan skaffat sig rutiner..
Hon äter första gången på morgonen mellan sju och åtta, sen går vi och lämnar på dagis och sen flyttar jag över henne till spjälsängen när vi kommer hem..
Där sover hon till nånstans mellan 12 och 13, då äter hon en timme för att sen somna om..
Sen är det lite olika.. Antingen äter hon innan vi går och hämtar på dagis eller när vi kommit hem igen..
Ibland har sin vaken period då, då hon bara äter, då gör hon de från tre till åtta, nio typ och somnar sen för natten..
Eller så somnar hon om efter att ha ätit vid fyra och sover sen till sex, halv sju och är vaken till tio, elva och somnar sen för natten..
En oerhört snäll unge..



Idag har jag fixat lite som vanligt.. Köket, tvätten, ja, det där..
Har även rensat och fixat i klädkammaren så nu är det ordning där inne.. Det enda som är kvar för att det ska vara ordning överallt inne är ett par hyllor som Jimmy ska få sätta upp..
Jag får nämligen inte göra det.. Han uppskattar inte mina snickerikunskaper.. Kanske inte är så konstigt då jag hamrade upp gardingstängerna i berga.. =)

Nu väntar jag på att tvättmaskinen ska bli klar och att Tindra ska vakna och äta.. Sen vete tusan vad jag ska hitta på..

Igår var Anki och Johanna här.. Första gången "på riktigt" efter att Tindra föddes.. Med paket.. Kläder..
Så himla söta! Och mössan, som matchar hennes overall, oj, oj, oj..
Vad roligt de är med en tjej!! Finns så otroligt mycket fint att köpa..

Det var/är jätte roligt att köpa kläder till grabbarna oxå, men det utbudet är inte direkt stort.. Sen finns de inte lika mycket variation heller som det finns till tjejer..
Slå upp barnkläder i en klädeskatalog och det finns tjugo sidor med tjejkläder och typ fem sidor med killkläder..

Nä.. Väldigt roligt är det med en tjej!

Nina hade ringt Jimmy igår och frågat om vi ville ha en Hästens bäddmadrass till vår säng.. Det säger man ju inte direkt nej till! =) Nu är frågan bara hur vi ska få hem den.. Den är ju rätt så stor och går inte in i vare sig Jimmys eller Dannes bil..
Tror nog Jimmy kommer på något..

Nu ska jag gå och kolla om det finns något att stoppa i sig, börjar bli lite små hungrig.. Fundera ut mat till idag oxå ska jag göra.. Helst förbereda och göra iordning så jag slipper stå i köket så fort vi kommer hem.. Antingen kommer Tindra vara hungrig eller så ska jag mysa med Filip så han inte känner sig helt bortglömd.. Skrutten..

Nä.. Äta var det ja..

Puss å hej
0 kommentarer