Söndagen kom och gick

Fy fasen säger jag bara!
Igår kväll precis innan vi skulle lägga oss så gick jag ut och rökte och höll på att skita på mig, så rädd blev jag!
Världens jävla brak från vårt altantak!
Snöstormen som var när snön kom gjorde så det hamnade mycket snö på just vårt altantak ( och ena sidan av garaget och taket ovanför köket ) och igår morse så blev det plusgrader och har så sen fortsatt så det är tung snö som ligger där..
 
Var helt övertygad om att taket skulle rasa ner då den plankan som går just där böjde sig..
Hade taket rasat där så hade fönstret gått åt helskotta och även tv:n som står där..
Saknades ju bara det liksom! Så jag låg på helspänn hela natten, vet inte hur många gånger jag vaknade av olika smällar.. Var ju då bara Filip som slog till väggen, men ja.. Inte sovit nå vidare, men taket var kvar där det skulle när vi vaknade som tur var!
 
Jag greppade snöskyffeln mitt på dagen och skulle gå upp och fixa, men Jimmy tog över och har nu tagit bort all snö, utan att kliva igenom taket! =)
 
Annars har vi haft Fredrik och Linnéa här en sväng, alltid trevligt med främmande!
Barnen och även vi fick julklappar, jätte fina saker! Jag ( och Jimmy då såklart! ) fick såna här söta små formar man kan baka i.. Har tittat på såna många gånger, men aldrig köpt några, så det var ju perfekt! Tack så mycket! =)
 
I morgon, nyårsafton, ska vi allihopa, ner till min bror och Sandra.. Inte en enda dag av alla speciella dagar har vi behövt laga mat, det tackar vi för! =)
Sen att det är nära hem gör ju inte saken mindre bra!
 
Filip och Lukas på min bror på julafton..
 

Jag tänkte att jag skulle knåpa ihop en liten sammanfattning av året som gått ( som alllllllla andra ) men det tar vi ett annat inlägg! =)
 
Puss å hej
0 kommentarer