Påkörd..

Det är väl knappast någon nyhet längre att det är snö ute.. Snöat oavbrutet sen natten till torsdagen.. Det har med andra ord kommit en massa, massa snö.. Plus att det är glashalt under den snön som ligger på vägen..
 
Om man nu sätter sig i bilen och ska köra såna här dagar, då anpassar man farten efter väglaget.. Och sin egen skicklighet och allt vad det nu är.. Men man anpassar farten!
 
I morse var det möte så jag behövde inte ta med mig Emma när jag lämnade i skolan och på dagis.. Nåja, jag gjorde det i alla fall, när jag va i skolan så ringde mamma som åkt från Vattholma med sommardäck ( pucko! ) och frågade om jag kunde hämta henne här nere vid kyrkan, ( hon skulle va med på mötet ) då hon trodde att hon inte skulle komma uppför backen här utanför..
Ja, jag lämnade Oskar och åkte sen och lämnade, Lukas, Filip och Tindra ( Lukas fick gå idag då hostan blivit mycket bättre ) på dagis..
Åkte sen ner för att hämta mamsen.. När jag stod i en korsning och väntade på att svänga med blinkers på så känner jag en knuff och bilen gungar till..
Tittade i backspegeln och jodå.. Jag hade blivit påkörd!
 
Efter att jag krockade på julafton för två år sen med barnen i bilen så är detta något som är väldigt traumatiskt för mig..
 
min kära Opel.. =(
 

Nog för att jag inte hade, tack gode god, några barn med mig i bilen, men jag flög ur bilen och började ifrågasätta hans bilkörning.. Och upplyste honom om att man anpassar farten efter väglaget!
Han fick helt klart veta vad han hette, men efter ett tag så lugnade jag mig och förklarade att jag va bara blev chockad..
Han försäkrade sig om att jag inte va skadad och jag skulle höra av mig om jag såg någon skada på bilen..
 
Usch och fy! Vad är det med mig och bilar egentligen?? Varför ska allt hända mig för? Mina nerver fixar inte riktigt det här..
 
Nåja.. Jag har i alla fall riktigt bra vinterdäck på min bil så jag är rätt så lugn, men idag var det halt.. Jag är förundrad över att min mamma med sommardäck tog sig hem.. Men är det nån som kan så är det nog hon.. Hon hade pratat hem bilen i annat fall.. ;)
 
Puss å hej
0 kommentarer