Höstlov

Eftersom Oskar nu börjat i skolan så har ju han lov som alla andra skolbarn eftersom han inte går på fritids så han är hemma med mig och Emma..
De andra tre är på dagis, jag har ju matteprovet på torsdag så jag behöver all tid i lugn och ro som jag kan få!
 
Idag har jag och Oskar bakat.. Chokladmuffins, dubbel sats.. En sats som vanligt men i den andra så stoppade vi ner bitar från en chokladkaka, apelsin och de blev riktigt goda.. Dock hade inte bitarna smält helt och hållet, men men..
 
Nu har Emma precis vaknat och ätit en burk fruktpuré, Oskar sitter och spelar dataspel och jag har precis slagit ihop matteboken.. Ska åka till Leffe och plugga ikväll om det är okej för honom..
 
Förrutom det så är tvättmaskin nr 3 igång, kaffebryggaren är avkalkad och det är undanplockat en massa..
 
Blir lite irriterad på vädret måste jag säga.. I morse var det -4 grader när vi gick till dagis så de fick ha sina vinteroveraller på sig.. Under förmiddagen så började det snöa, Oskar blev överlycklig, men efter ett tag så blev det 3 plusgrader och har nu regnat i två timmar.. Hoppas nu bara att det inte fryser på till kvällen med tanke på mina sommardäck..
 
Nej, nu ska jag gå och kolla brevlådan och se om korten på Lukas och Tindra oxå har kommit..
 
 
Än så länge är det bara korten på Filip som kommit från dagis även fast allt blev ihopfyllt och inskickat samtidigt.. Nåja, förr eller senare kommer de väl!
 
Puss å hej
0 kommentarer