Reumatologen

Igår var en efterlängtad dag..! 

Jag har fortfarande lika jävla ont i ryggen, sjukt jobbigt att stödja på benen..
Så det passade ju alldeles utmärkt att då ha en läkartid..! 👍

Jimmy tog ledigt på morgonen så han lämnade barnen innan vi åkte till Johanna och lämnade Flox..




Parkerade i 70:s garage och fick gå bort till 30.. Såg bokstavligt talat stjärnor framför ögonen tack vare smärtan.. ✨

Fick komma in i tid och träffa en läkarstudent.. Hon skötte sig bra..! 😜

Sen så hämtade hon doktorn och de gjorde en grundlig undersökning av lederna från öron ner till tår.. Det visade såklart ingenting! 😖
Ryggen kollade de oxå, men en relativt enkel undersökning då jag har så jävla ont..!
De kollade händerna med ultraljud och där fick jag se min trånga nerv i höger hand.. Skönt att det syntes iaf..! 😅

Sen så var de klara.. Han berättade ( doktorn ) att ryggen inte var nå reumatologiskt ( visste jag väl! ) och att han skulle skriva en remiss tillbaka till ortopeden.. Sen skulle jag få komma tillbaka till dem och fortsätta utreda lederna..
Var jag nöjd..?

Nej! Förklarade att jag har svårt att ta mig ur sängen, pratade om katastrofen på ortopeden/väntetider.. Frågade om inte de/han kunde skriva en remiss för röntgen..?

JO..!! 👏🏻🎉 Det var inget de gjorde i vanliga fall, men han skulle göra det..! 😃

Gick därifrån och var nöjd! Äntligen någon som lyssnat på mig.. Äntligen någon som gjorde en undersökning!

Nu ger jag dem veckan ut.. På måndag ringer jag och kollar till vilka sjukhus remissen är skickad och sen ska jag tjata.. Tjata, tjata, tjata..!

Fortsättning följer..

Puss å hej
0 kommentarer